آخرین اخباراسلایدشوافغانستانامنیت و حوادثسیاست

رهایی ۴۶ زندانی از سوی طالبان در کندز/ شورای امنیت ملی استقبال کرد

سخنگوی شورای امنیت ملی گفت که طالبان ۴۶ زندانی را در ولایت کندز رها کرده‌اند که از میان آن‌ها ۳۹ تن نظامی و ۷ تن دیگر غیر نظامی هستند.


به گزارش خبرگزاری دید، جاوید فیصل سخنگوی شورای امنیت ملی امروزشنبه(۱۳ ثور) در یک کنفرانس خبری در مرکز اطلاعات و رسانه‌های حکومت صحبت می‌کرد، با استقبال از این اقدام طالبان گفت: ۳۹ تن از رها شدگان از نیروهای دفاعی وامنیتی هستند و ۷ تن دیگر غیر نظامیان می‌باشند.
فیصل گفت که این اقدام طالبان گامی در راستای پیشرفت پروسه صلح خواهد بود و از طالبان خواهان ادامه اقدامات بیشتر شد.
او رهایی افراد ملکی را در کندز از سوی طالبان نیز اقدام نیک دانست و ابراز امید واری نمود که این اقدامات ادامه یابد.
سخنگوی شورای امنیت ملی، با اشاره به رهایی ۴۶ زندانی از سوی طالبان در کندز گفت که اکنون از آدرس این گروه یک قدم درست در پروسه صلح برداشته شده است.
فیصل گفت در صورت کاهش خشونت‌ها از سوی طالبان نیاز به یک آتش بس سرتاسری است که طالبان باید به آن موافقه کنند تا به تعقیب آن به سوی آغاز گفت‌وگوهای بین‌الافغانی صلح برویم.
او گفت به خاطر رسیدن به این هدف لازم است که طالبان، برادرکشی را خاتمه بخشند وبرای این کار منتظر موافقه کدام کشور دیگر نباشند.
فیصل گفت که براساس فرمان رییس جمهور به منظور رهایی زندانیان طالبان، تاکنون ۵۵۰ تن از زندانیان طالبان از زندان‌های کشور رها شده‌اند و قرار است ۹۵۰ تن دیگر از این زندانیان نیز مطابق فرمان، رها شوند.
او ابراز امید واری نمود که گام‌های دیگری از آدرس این گروه در پروسه صلح برداشته شود.
فیصل از طالبان درخواست کرد که خشونت‌ها را کاهش دهند و در شهرها و دهات به افراد ملکی حمله نکنند و آنها را نکشند.
او گفت به خاطر پیشرفت صلح وبه خاطر خواست مردم، ضرورت است که طالبان حملات شان را کاهش دهند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا