آخرین اخبارجهانسیاست

روسیه: توانایی طا-لبان برای مقابله با داعش محدود شده است

خبرگزاری دید: معاون وزارت خارجه روسیه گفته است که کم‌بود پول باعث شده توانایی طا-لبان برای مبارزه با گروه تروریستی داعش در افغانستان محدود شود.

اولگ سیرومولوتف معاون وزیر خارجه روسیه در مصاحبه‌ای با تاس گفته که تحریم‌های واشنگتن توانایی طا-لبان برای مقابله با داعش را محدود کرده است.

سیرومولوتوف گفته است: ما از رهبران جنبش طا-لبان می‌خواهیم تا تلاش‌های خود را برای ریشه‌کن کردن تروریزم افزایش دهند. هرچند متوجه هستیم که پوتانسیل مقامات افغانستان به دلیل کم‌بود کلی بودجه که در درجه اول به دلیل محدودیت‌های مالی غیرقانونی واشنگتن و موارد مشابه ایجاد شده، محدود شده است.

به گفته وی، اگرچه فعالیت‌های داعش در ماه‌های اول پس از روی کار آمدن طا-لبان در اگست ۲۰۲۱ به طور چشم‌گیری کاهش یافت، اما این سازمان در اوایل سال ۲۰۲۲ به طور قابل توجهی فعالیت‌های خود را در افغانستان افزایش داد.

وی تاکید کرده که داعش «یک تهدید جدی برای افغانستان و کشورهای منطقه» یعنی کشورهای آسیای مرکزی است.

سیرومولوتوف گفته است: این گروه به دنبال به دست آوردن جای پایی در خاک افغانستان و بی‌اعتبار کردن مقامات فعلی این کشور است و ناتوانی آن‌ها در تضمین امنیت کامل را برجسته می‌کند.

گفتنی است که داعش طی چند ماه گذشته مسئولیت مرگبارترین حملات، از جمله حمله به سفارت روسیه و پاکستان، حمله به هوتل چینایی‌ها و حمله به هوتلی در محله شیعه‌نشین در کابل را بر عهده گرفته است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا