آخرین اخبارجهانسیاست

روسیه: غرب با اوکراین می‌خواهد توجه عموم را از افتضاح افغانستان منحرف کند

خبرگزاری دید: وزارت امور خارجه روسیه می‌گوید که امریکا و متحدانش با اوکراین می‌خواهند توجه عموم را از افتضاح افغانستان منحرف و وجهه «شکست‌ناپذیری» خود را تقویت کنند.

روسیه
وزارت امور خارجه روسیه امروز دوشنبه(۱۸ دلو) در بیانیه‌ای گفته که امریکا و متحدانش با اوکراین می‌خواهند توجه عموم را از بحران‌های سیاسی داخلی منحرف کند و وجهه «شکست‌ناپذیری» خود را که با افتضاح افغانستان از بین رفت، تقویت کند.
ماریا زاخاروا سخنگوی وزارت خارجه روسیه با اشاره به تبلیغات رسانه‌ها در باره «اقدامات تهاجمی روسیه علیه اوکراین» گفت که زمان می‌گذرد، اما روسیه به اوکراین حمله نکرد.
وی افزود که نقشه ایالات متحده و متحدانش با ابداع «تهدید روسیه» این است که عزم خود را برای مبارزه قهرمانانه اعلام کند، اقدام تحریک‌آمیز انجام دهد و در نهایت پیروزی بر روسیه را اعلام کند.
زاخاروا در ادامه بیان داشته است: اهداف آن‌ها منحرف کردن توجه عموم از بحران‌های سیاسی داخلی، سرمایه‌گذاری میلیاردها دالر برای تسلیح «دموکراسی‌های شکننده» و استفاده از این وضعیت برای تقویت وجهه «شکست‌ناپذیری» خود است که به خاطر افتضاح افغانستان از بین رفته است.
گفتنی است که تنش‌ها به تازگی بین غرب و روسیه بر سر اوکراین شدت یافته و دو کشور نظامیان خود را به بخش‌های نزدیک این کشور اعزام کردند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا