آخرین اخبارافغانستانسیاستصلح

رونمایی از طرح بومی «امنیت و عدالت» در کابل

رحمت‌الله نبیل از نامزدان انتخابات ریاست جمهوری طرح امنیتی خویش را در یک همایش در کابل اعلام کرد که در آن امنیت و عدالت لازم و ملزوم هم دیگر دانسته شده و ولسوالی‌های کشور به ۶ کتگوری تقسیم شده است.

رحمت‌الله نبیل از نامزدان انتخابات ریاست جمهوری طرح امنیتی خویش را در یک همایش در کابل اعلام کرد که در آن امنیت و عدالت لازم و ملزوم هم دیگر دانسته شده و ولسوالی‌های کشور به ۶ کتگوری تقسیم شده است.
به گزارش خبرگزاری دید، رییس دسته انتخاباتی «امنیت و عدالت» برنامه‌های امنیتی خویش را با دسته‌بندی ولسوالی‌های کشور به شش کتگوری تعریف کرد.
نبیل:«ولسوالی‌های افغانستان را می‌توان در شش کتگوری بخش‌بندی کرد. ۱- ولسوالی‌هایی که در نواحی شهرها قرار دارند. ۲- ولسوالی‌هایی که در امتداد شاهراه‌ها قرار دارند. ۳- ولسوالی‌هایی که در امتداد نقاط سرحدی ما قرار دارند. ۴- ولسوالی‌هایی که دارای تاسیسات عمده و اساسی استند. ۵- ولسوالی‌هایی که در آن‌ها منابع طبیعی ما وجود دارد و دارای عاید و آمد استند. ۶- ولسوالی‌هایی که دارای ویژگی‌های ذکر شده نیستند.»
وی بیان داشت که بیشتر نفوس افغانستان در ۵ کتگوری ذکر شده زندگی می‌کنند و باید تمرکز اصلی قوای مسلح بالای آن مناطق باشد.
آقای نبیل برای ولسوالی‌های کتگوری ششم نیز برنامه‌های امنیت و عدالت را تعریف کرده و تصریح کرد: «دشمن به ولسوالی‌هایی که در کتگوری ششم قرار دارند، دلچسبی ندارد. چون منابع عایداتی ندارند. ما می‌خواهیم در این ولسوالی‌ها امنیت را بومی بسازیم. یعنی تامین امنیت را بسپاریم به مردم محل و امنیت را تبدیل کنیم به شغل.»
آقای نبیل با بیان این‌که دشمن قوت عمل و سرعت عمل را بیش‌تر کرده، بیان داشت: «دشمنان افغانستان و تروریستان از ۲۲ مجرا برای عملی کردن و تبلیغ جنگ خود استفاده می‌کنند؛ از محراب و منبر گرفته تا شبکه‌های اجتماعی برای تبلیغ خود استفاده می‌کنند. اما حکومت تنها از چهار مجرا برای عملی ساختن و تبیلغ جنگ استفاده می‌کند.»
وی با متهم کردن حکومت به عدم داشتن تحلیل از وضعیت جنگی افغانستان، افزود:«حکومت در پنج‌سال گذشته تحلیلی از تهدیدات کوتاه مدت و درازمدت نداشته است. چهل سال است که ما در قریه و شهر حکومت‌های موازی داریم؛ اما حکومت تاهنوز به این امر مهم هیچ‌گونه توجهی نکرده است. تقش ستون پنجمی‌ها را نادیده گرفته است. به دفع تبلیغات جنگ روانی نپرداخته است. ما می‌خواهیم شهر و قریه را با هم وصل بسازیم. فاصله میان ارگ و منبر را از بین ببریم.»

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا