آخرین اخبارآزادی بیانافغانستانحقوق بشرحکومتخبر های مهمدسته بندی نشدهسیاست

رینا امیری: طا-لبان به حقوق شهروندان افغانستان احترام بگذارد

خبرگزاری دید: رینا امیری، نماینده‌ی ویژه امریکا در امور زنان و حقوق بشر در افغانستان از طا-لبان می خواهد که جواب‌گوی بازماندگان افراد ناپدیدشده و بازداشتی که برای یافتن حقیقت درباره‌ محل اختفای عزیزانشان تلاش می‌کنند، باشند. وی از گروه حاکم خواسته است که به حقوق شهروندان افغانستان احترام بگذارد.

رینا امیری: طا-لبان به حقوق شهروندان افغانستان احترام بگذارد

رینا امیری به مناسبت روز جهانی حق به حقیقت با نشر پیامی در برگه ایکس خود با اشاره به سرنوشت قربانیان نقض حقوق بشر ، از طا-لبان خواسته است که به حقوق همه افغانستانی‌ها احترام بگذارند و در برابر خانواده‌های قربانیان ناپدیدشده و بازداشتی که برای یافتن حقیقت در مورد محل اختفای عزیزانشان مبارزه می‌کنند

۲۴ مارچ در سال ۲۰۱۰ از سوی مجمع عمومی سازمان ملل، با هدف «حرمت‌گذاری به خاطره قربانیان نقض مستمر و فاحش حقوق بشر و تأکید بر اهمیت حق آگاهی از واقعیت و برخورداری از عدالت» به عنوان «روز جهانی حق به حقیقت» نامگذاری شد.

براساس قوانین بشردوستانه، بستگان قربانیان اعدام‌ها، ناپدیدشدن اجباری، شکنجه و کودکان ربوده‌شده باید بدانند چه بر سر آنان آمده است.

این در حالی است که طا-لبان همواره شهروندان را بدون ارایه دلیل بازداشت و ماه‌ها زندانی می‌کنند. نهادهای حقوق بشری و فعالان این کار طالبان را بازداشت‌‌ خودسرانه و آدم‌ربایی توصیف می‌کنند.

این گروه درباره‌ی وضعیت افرادبازداشت‌شده و محل اختفای آنان چیزی نمی‌گویند. طا-لبان در برخی موارد افراد را ناپدید و درباره‌ی سرنوشت شان ابراز بی‌اطلاعی می‌کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا