اسلایدشوافغانستانسیاست

رییس‌جمهور غنی: مرحوم انوری از چهره‌های درخشان جهاد و مقاومت بود

از اولین سالگرد درگذشت سید حسین انوری، یکی از رهبران جهادی و چهره‌ سرشناس سیاسی کشور امروز در کابل بزرگ‌داشت به عمل آمد.

به گزارش خبرگزاری دید، این مراسم با حضور رهبران سیاسی از جمله سرور دانش، معاون دوم ریاست جمهوری، محمدکریم خلیلی، رییس شورای عالی صلح، عبدالستار مراد، وزیر اقتصاد، سید حسین عالمی بلخی، وزیر امور مهاجرین و سایر رهبران احزاب سیاسی، نمایندگان مجلس و اقشار مختلف مردم برگزار شد.

در این مراسم سیدخلیل‌الله انوری، پسر سید حسین انوری و رهبر حزب حرکت اسلامی مردم افغانستان، گفت: افغانستان فعلی و ثبات نسبی حاکم در کشور دستاورد کسانی است که با جهادشان در مقابل بیگانگان از تمامیت ارضی کشور دفاع کردند.

وی ضمن یادآوری فعالیت‌ها و کارکردهای مرحوم انوری، افزود: او با ساده‌زیستی‌ای که داشت می‌تواند سرمشقی باشد برای سایر رهبرانی که امروز بر اریکه قدرت تکیه زده‌اند.

رهبر حزب حرکت اسلامی مردم افغانستان همچنان خاطرنشان کرد: انوری فقید، با توجه به محبوبیت و کارکردهای که در زمان جهاد و بعد از جهاد داشت، الگوی کاملی است برای وحدت تمام اقوام و مذاهب در کشور.

از سوی هم، شیرمحمد بهادر، مشاور ارشد رییس‌جمهور غنی در امور ارتباطات عامه، با خوانش پیام تسلیت و همدردی رییس‌جمهور، از کارکردهای مرحوم انوری تقدیر کرد.

رییس‌جمهور در این پیام خاطرنشان کرده است که مرحوم سترجنرال سیدحسین انوری از چهره‌های درخشان جهاد و مقاومت بود که در دوره پس از جهاد نقش مهمی در وحدت و همدلی تمام اقوام ساکن در افغانستان داشت.

در همین حال، احمد ولی مسعود، رییس بنیاد احمد شاه مسعود تصریح کرد: نام جهاد مردم افغانستان در مناطق مرکزی و کابل با نام مرحوم انوری گره خورده است و هیچ‌کس  نمی‌تواند از نقش فعال و چشم‌گیر وی در این عرصه چشم‌پوشی کند.

آقای مسعود همچنان افزود، مرحوم انوری به عنوان یک مدیر لایق و توانا در دوره پس از جهاد نقش مهمی در خدمت‌گذاری به مردم افغانستان داشته است.

در این مراسم، عبدالستار مراد، وزیر اقتصاد نیز با اشاره به نقش و جایگاه سید حسین انوری در عرصه‌های سیاسی و حکومتی، گفت: نبود مدیران لایقی چون مرحوم انوری امروزه در کشور بیش‌تر احساس می‌شود.

او در ادامه افزود، ما با پیروی از خط مشی زندگی آقای انوری می‌‌توانیم آینده درخشانی برای کشور و مردم افغانستان فراهم کنیم.

عبدالقیوم سجادی، عضو مجلس نمایندگان نیز نقش آٌقای انوری را در وحدت جامعه تشییع افغانستان بسیار سازنده عنوان کرد و وی را از شخصیت‌های برجسته‌ای خواند که باعث شد مذهب جعفری در قانون اساسی کشور به رسمیت شناخته شود.

گفتنی است در این مراسم سخنرانان دیگر نیز هریک به نوبه خود از کارکردها و فعالیت‌های که مرحوم سیدحسین انوری در زمان حیات خود داشت، به ایراد سخن پرداختند.

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا