آخرین اخبارجهانحقوق بشرخبر های مهمسیاست

بحران غزه؛

رییس جمهور ایران به پاپ: جنایات رژیم اسراییل نسل کشی قرن است

خبرگزاری دید: به دنبال گذشت ۲۹ روز از حملات خونین رژیم اسراییل بر نوار غزه، ابراهیم رییسی رییس جمهور ایران در گفت‌وگو با پاپ رهبر کاتولیک‌های جهان، کشتار زنان و کودکان فلسطینی را از سوی رژیم اسراییل نسل کشی قرن خواند.

ابراهیم رییسی رییس جمهور ایران در گفت‌وگو با پاپ رهبر کاتولیک‌های جهان، گفته که رژیم اسراییل با کشتن نزدیک به ۱۰ هزار فلسطینی بی‌گناه شامل ۴ هزار کودک و ۲۵۰۰ زن، به نسل کشی اقدام کرده است.

رییس‌جمهور: جنایات هولناک و بی‌سابقۀ رژیم غاصب صهیونیستی در به شهادت رساندن نزدیک به ۱۰ هزار نفر از جمله ۴ هزار کودک و ۲۵۰۰ زن بزرگترین نسل‌کشی قرن است. کشورهای حامی این رژیم در برابر این جنایات تکان‌دهنده چه پاسخی به مردم جهان می‌توانند داشته باشند؟

او با اشاره به حملات خونین به شفاخانه‌ها و اردوگاه‌های پناهندگان، مساجد و کلیسا‌ها و همچنین آمبولانس‌هایی که در حال انتقال مجروحان به شفاخانه بودند، تاکید کرده که این حملات از مصادیق بارز اعمال آپارتاید نه تنها علیه مسلمانان که در برابر پیروان تمام ادیان جهان است.

او از پاپ خواسته: از شما می‌خواهم ضمن تذکر به کشورهای غربی حامی این رژیم برای تسریع در توقف این جنایات، در تبیین درست جایگاه ظالم و مظلوم در این ماجرا نیز نقش‌آفرین باشید.

در همین حال، پاپ فرانسیس ضمن حمایت از مواضع ایران در حمایت از مردم فلسطین، تاکید کرده که  در جایگاه رهبر کاتولیک‌های جهان برای توقف حملات اسراییل و جلوگیری از قربانی شدن بیشتر زنان و کودکان در غزه با هر آنچه در توان دارد، تلاش خواهد کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا