آخرین اخباراسلایدشوافغانستانسیاست

علی‌احمد عثمانی:

رییس جمهور در کار وزیران مداخله می‌کند


علی‌احمد عثمانی وزیر پیشین انرژی و آب که امروز( یک‌شنبه، ۱۰ سرطان) در یک نشست خبری در کابل صحبت می‌کرد، بیان کرد که رییس جمهور غنی در کار وزیران مداخله می‌کند.
به گزارش خبرگزاری دید، آقای عثمانی وزیر پیشین انرژی و آب از رییس جمهور خواست تا به وزیرانش اجازه دهد که کار کنند، حتی اگر نظر آنان مخالف نظر او باشد و افزود که دست از توهین و حرمت‌شکنی افراد و اشخاص بردارد و در مدت باقی‌مانده، کارهای بنیادی را برای کشور انجام دهد.
وزیر پیشین انرژی و آب به طور مشخص از موافقت‌نامه‌ای که بر اساس آن حکومت وحدت ملی ایجاد و رییس جمهور غنی در پای آن امضا کرده، یاد کرد و افزود که آقای غنی باید با هم‌پیمانان خود پیمان‌شکنی نکند و به عهد خود، پایبند باشد.
وی، در بخش دیگر سخنان‌اش خطاب به رییس جمهور غنی گفت که باید وی از انتقال پروژه‌های آب به سایر نهادهای خود ساخته جلوگیری کند.
آقای عثمانی هم‌چنین گفت که شهروندان کشور نباید اجازه دهند که حکومت وحدت ملی به سوی خودکامگی حرکت کند.
این در حالی ا‌ست که به تازه‌‌گی رییس جمهور غنی، علی احمد عثمانی وزیر انرژی و آب را از مقامش برکنار و معیین آن وزارت را به جای وی به حیث سرپرست منصوب کرد.
دلیل برکناری وزیر انرژی و آب بیش‌تر اختلافات شخصی میان او و اشرف غنی گفته شده‌ است.
علی‌احمد عثمانی از طریق تیم داکتر عبدالله عبدالله رییس اجرایی به وزارت انرژی و آب رسیده بود و پس از گذشت ساعاتی، آقای عبدالله در واکنش به تصمیم غنی در زمینه برکناری او گفت که عثمانی وزیر برحال آن وزارت تا تصمیم بعدی خواهد بود.
گفته می‌شود که روسای جمهوری و اجرایی به توافق رسیده‌اند و گزارش‌ شده که علی‌احمد عثمانی، به عنوان مشاور ارشد رییس اجرایی تعیین شده‌ است.
همچنین گفته می‌شود که کناره‌گیری وزرای تجارت و مالیه که از تیم سیاسی اشرف غنی بودند نیز بخشی از توافق عبدالله و غنی بر سر برکناری وزیر انرژی و آب بوده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا