آخرین اخباراسلایدشوافغانستانحکومتسیاست

رییس جمهور غنی ۱۱ مشاورش را عزل کرد

بر اساس فهرستی که به تازگی رسانه‌ای شده، رییس جمهور اشرف غنی ۱۱ مشاورش را عزل کرده و همچنان تشکیلات آن را نیز لغو کرده است.

بر اساس فهرستی که به تازگی رسانه‌ای شده، رییس جمهور اشرف غنی ۱۱ مشاورش را عزل کرده و همچنان تشکیلات آن را نیز لغو کرده است.
به گزارش خبرگزاری دید، فهرستی از اسامی مشاورانی که از سوی رییس جمهور اشرف غنی برکنار شده‌اند، امروز یکشنبه(۲جوزا) رسانه‌ای شد.


در این فهرست، نام‌های محمدهمایون قیومی مشاور ارشد رییس جمهور در امور زیربناها، منابع بشری و تکنالوجی معلوماتی، رضوان‌الله احمدزی مشاور ارشد رییس جمهور در امور صحت عامه، محمدعثمان رحمانی مشاور ارشد رییس جمهور در امور مردمی حوزه جنوب و صادق منگل مشاور رییس جمهور در امور قومی و اجتماعی، مختار رشیدی مشاور امور حل منازعات مردمی، جمعه‌گل خپلواک مشاور امور قومی، نادر محسنی مشاور امور مبارزه با فساد اداری، حفیظ‌الله محسنی مشاور امور اجتماعی، محمدهمایون شینواری مشاور امور اجتماعی، عبدالرحیم کریمی مشاور امور مردمی و جاوید نورانی مشاور امور هماهنگی رییس جمهور با ملل متحد در فهرست مشاوران برکنار شده دیده می‌شود.

۱۱ مشاوریت ریاست جمهوری ۸۵ نفر کارمند داشته است که ۴۰ کارمند آن مربوط دفتر همایون قیومی می‌شود.
تشکیلات هشت مشاوریت دیگر نیز از سوی ریاست جمهوری لغو شده است.
تشکیلات دفاتر نعمت‌الله شهرانی، امان‌الله مومند، دلبرجان آرمان، عبدالحی نعمتی و مولوی محی‌الدین بلوچ مشاوران رییس جمهور در بخش‌های مختلف نیز لغو شده است. به صورت مجموعی ۲۴ نفر در این دفاتر کار می‌کردند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا