آخرین اخبارآزادی بیاناسلایدشوافغانستانحقوق بشرخبر های مهمرسانه‌هازنان

سازمان گزارش‌گران بدون مرز: روزنامه‌نگاران افغانستان با سرکوب، سانسور و خودسانسوری مواجه‌اند

خبرگزاری دید: سازمان گزارشگران بدون مرز (آراس‌اف) با ابراز نگرانی از افزایش محدودیت‌های طا-لبان بر روزنامه‌نگاران افغانستان می گوید: درحالی‌که روزنامه‌نگاران با سرکوب، سانسور و خودسانسوری مواجه‌اند، محدودیت‌های تازه‌ اعمال‌شده در برخی مناطق، چشم‌انداز رسانه‌های افغانستان را بیش از پیش ویران می‌کند.

این سازمان امروز (۲۴ حوت) در بیانیه‌ی خود با اشاره به اینکه وضع محدودیت‌ها بر رسانه‌ها ممکن است به دیگر ولایات نیز گسترش یابد و سراسری شود گفته است: “سرکوب صدای شنوندگان و بینندگان زن در خوست، ممنوعیت نشر تصاویر مقام‌ها در قندهار و محدودیت‌های شدید پوشش برای خبرنگاران زن در کشور، همگی نشانه‌های نگران‌کننده از سخت‌گیری ایدئولوژیک طا-لبان هستند که به‌ویژه روزنامه‌نگاران زن را هدف قرار داده است.”

خبرنگاران بدون مرز از هبت‌الله آخوندزاده، رهبر طا-لبان خواسته است که به این اقدامات سرکوبگرانه پایان دهد.

اخیرا والی حکومت سرپرست در قندهار تصویربرداری از مقام‌های این گروه را ممنوع کرده است. همچنین در ولایت خوست، فرماندهی امنیه‌ی طا-لبان تماس تلفنی زنان و دختران به‌عنوان مخاطب در رسانه‌های محلی این ولایت را منع کرده است.

طالبان از زمان تسلط دوباره بر افغانستان، محدودیت‌های گسترده‌ای بر اصحاب رسانه ، به‌ویژه زنان وضع کرده‌اند.

این گروه خبرنگاران زن را وادار کرده اند که هنگام اجرای برنامه‌ی تلویزیونی، از لباس و ماسک سیاه استفاده کنند و همچنین آنان را از اجرای مشترک برنامه با خبرنگاران مرد منع کرده‌ است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا