آخرین اخبارافغانستانسیاست

ستایش مولوی عبدالکبیر از کوچی‌ها

خبرگزاری دید: مولوی عبدالکبیر کفیل ریاست‌الورزا در دیدار بزرگان و نمایندگان کوچی‌ها ضمن ستایش از این گروه، تاکید کرده که کوچی‌ها در استقرار نظام طا-لبان سهم داشتند.

امروز پنج‌شنبه (۱۵ سرطان) ریاست‌الورزا با نشر اعلامیه‌ای گفته: «محترم مولوی عبدالکبیر؛ کفیل‌ و معاون سیاسی ریاست الوزرا با شماری از بزرگان و متنفذین قومی کوچی ولایات مختلف کشور، دیدار نمود».

بربنیاد اعلامیه، متنفذین قومی کوچی‌ها ضمن ابراز حمایت از طا-لبان گفته‌اند که قوم کوچی در طول تاریخ افغانستان قربانی‌های زیادی داده و خواهان فراهم کردن زمینه‌های آموزشی و صحی برای این قوم شده‌اند.

در همین حال، مقام‌های طا-لبان نیز گفته‌اند که کوچی‌ها به عنوان یک قشر مهم کشور در برقراری نظام، سهم داشته و وعده داده اند که برای حل مشکلات کوچی‌ها اقدام خواهند کرد.

این در حالی است که که پس از تسلط طا-لبان، هجوم کوچی‌ها بر مناطق مرکزی کشور چندین برابر افزایش یافته و آن‌ها با حمایت طا-لبان مسلح اقدام به تاراج مراتع و علفچرهای مربوط به ساکنان بومی می‌کنند.

کوچی‌ها همچنین به کمک طا-لبان در برخی مناطق با طرح دعاوی نادرست و ساختگی درباره کشته شدن افراد و گم شدن گوسفندان و اموال‌شان طی ده‌ها سال گذشته، از ساکنان محلی، پول‌های هنگفتی دریافت کرده‌اند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا