آخرین اخبارافغانستانسیاست

سخنگوی طا-لبان: بعضی کشورها به زودی طا-لبان را به رسمیت می‌شناسند

خبرگزاری دید: سخنگو و معاون سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ طا-لبان، با بیان این که تعدادی از کشورها به زودی طا-لبان را به ‌رسمیت خواهند شناخت، گفت طا-لبان در این باره نامه‌ای به دبیرکل سازمان ملل ارسال کرده است.


ذبیح الله مجاهد سخنگو و معاون سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ طا-لبان، روز یکشنبه گفت که مذاکرات با چندین کشور در حال انجام است و تعدادی از کشورها به زودی طا-لبان را به ‌رسمیت خواهند شناخت.
مجاهد افزود که به رسمیت شناختن طا-لبان حق افغان‌هاست و مقامات این گروه با نمایندگان بسیاری از کشورها دیدار کرده‌اند.
سخنگوی طا-لبان گفت: ما با بسیاری از کشورها روابط داریم، مقامات بسیاری از کشورها آمده‌اند و همچنین در این زمینه نامه‌ای به آنتونی گوترش دبیرکل سازمان ملل ارسال کرده‌ایم.
مجاهد نام این کشورها را اعلام نکرد، اما نمایندگانی از سازمان ملل متحد، چین، روسیه، قطر، ترکیه و پاکستان و تعدادی از کشورهای دیگر برای گفت‌وگو با مقامات طا-لبان وارد کابل شده‌اند.
به گفته وی، طا-لبان با دیپلماسی فعال خود به بسیاری از کشورهای جهان علاوه بر همسایگان و کشورهای منطقه اطمینان داده که خواهان روابط خوب با همه کشورها بر اساس احترام متقابل است.
مجاهد در آخرین اظهارات خود گفت که افغانستان به کمک‌های خارجی، بازسازی و حکمرانی قوی نیاز دارد و این امر مستلزم دیپلماسی فعال با جامعه بین المللی است.
سخنگوی طا-لبان گفت که جامعه بین‌المللی نیز دریافته است که برای تعامل با افغانستان باید با طا-لبان روابط داشته باشد و بر این اساس راه را برای حل مشکلات و تفاهم باز کند.
نزدیک به یک ماه و نیم از روی کار آمدن طا-لبان در افغانستان می‌گذرد و هنوز هیچ کشوری آن را به رسمیت نشناخته است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا