آخرین اخبارافغانستان

سرپرست وزارت صحت از احتمال کاهش واقعات مثبت کرونا خبرداد

احمد جواد عثمانی سرپرست وزارت صحت از احتمال کاهش واقعات مثبت کرونا در کشور خبرداده است.

احمد جواد عثمانی سرپرست وزارت صحت از احتمال کاهش واقعات مثبت کرونا در کشور خبرداده است.
به گزارش خبرگزاری دید، احمدجواد عثمانی سرپرست وزارت صحت امروز یکشنبه (۱ سرطان) به خبرنگاران گفت که در یک روز گذشته ۱۲ نفر در اثر این ویروس در ولایت‌های غزنی، قندهار، ننگرهار و زابل جان باخته اند که با این حساب، رقم مجموعی مرگ و میر ناشی از بیماری کووید-۱۹ در افغانستان به ۵۸۱ تن رسیده است.
آقای عثمانی همچنان گفت که تاکنون ۲۸ هزار و ۸۳۳ نفر در سراسر کشور به کروناویروس مبتلا شده‌اند که از این میان، ۸۷۸۴ تن آنان دوباره بهبود یافته است.
او افزود: «از نظر اعراض و علایم کلینیکی که در بین جامعه و در سطح کلینیک‌ها و مراکز در سراسر افغانستان دیده می‌شود، گمان به این زده می‌شود که تعداد واقعات کروناویروس در حالتی رسیده که آهسته آهسته در حال کم شدن است».
این در حالی است که آقای عثمانی دیروز گفت که بیماری کووید-۱۹ در این کشور به «اوج» آن رسیده و این وضعیت احتمال دارد تا دو ماه دیگر ادامه یابد.
اما سرپرست وزارت صحت از شهروندان خواست که توصیه‌های صحی را جهت جلوگیری از مبتلا شدن به کووید-۱۹ رعایت کنند تا گردش ویروس در جامعه نیز کاهش یابد.
آقای عثمانی گفت که برای توزیع تجهیزات طبی، داروها و وسایل محافظتی در مراکز و شفاخانه‌ها، سیستم «شفاف و حسابده» ایجاد کرده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا