آخرین اخباراسلایدشوافغانستانحکومتسیاست

سرپرست وزارت مالیه به مجلس نیامد و نام مقامات مرتبط به حیف و میل عواید افشا نشد

خبرگزاری دید: قرار بود محمد خالد پاینده سرپرست وزارت مالیه در نشست استجوابی امروز دوشنبه(۳جوزا) در مجلس حاضر شده و نام مقامات مرتبط با حیف و میل عواید در گمرکات را افشا کند، اما آقای پاینده در این نشست حاضر نشد.


هفته گذشته محمد خالد پاینده اعلام کرده بود که افراد و مقامات بلندپایه دولتی از جمله اعضای مجلس را که در تقرری‌ها و فساد در گمرکات مرتبط هستند، افشا می‌کند.
میر رحمان رحمانی رییس مجلس نمایند‌گان با انتقاد از حضور نیافتن سرپرست وزارت مالیه، هشدار داد که از افشای نام‌های «دزدان دارایی‌های عامه» نمی‌گذرد و این موضوع را پیگیری می‌کند.
خالد پاینده پنج روز پیش در مجلس نمایند‌گان اعلام کرد که روزانه حدود هشت میلیون دالر از گمرکات حیف‌ومیل می‌شود.
او در نشست قبلی مجلس نمایندگان، شماری از مقام‌های حکومتی و اعضای مجلس نمایندگان را متهم به دخالت در تعیینات و حیف‌و‌میل روزانه هشت میلیون دالر در گمرکات کرده بود.
مجلس نمایندگان برای بررسی فساد در کمرگات و نیز افشای افراد دخیل در این حیف‌ومیل هنگفت، روز دوشنبه نشست استجوابی برگزار کرد.
در این نشست به نمایند‌گی از وزارت مالیه معین اداری و مالی این وزارت بدون آوردن فهرستی که قرار بود اعلام شود، آمده بود؛ اما اعضای مجلس نمایندگان به او اجازه حضور ندادند. هرچند عبدالقادر زازی وطن‌دوست، رییس دبیرخانه مجلس نمایندگان گفت که مکتوبی در مورد حضور معیین وزارت مالیه نرسیده است.
رییس مجلس نمایند‌گان به دبیرخانه دستور داد که با سرپرست وزارت مالیه در این مورد صحبت کند و هر چه زودتر، در یک نشست فوق‌العاده مجلس نمایند‌گان فهرست افراد متهم به فساد را افشا کند.
شماری از اعضای مجلس نمایندگان از رییس این مجلس خواستند که سرپرست وزارت مالیه را به خاطر اثبات نکردن ادعایش در مورد دست داشتن نمایندگان به دادستانی کل معرفی کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا