آخرین اخبارافغانستانسیاست

سرپرست وزارت مهاجرین طالبان: مردم مکلف به «بیعت» با هبت‌الله آخند زاده هستند

سرپرست وزارت مهاجرین دولت طالبان می‌گوید که مردم مکلف هستند با هبت‌الله آخوند زاده رهبر طالبان بیعت کنند. او انتخابات را یک مصرف اضافی دانسته و بیعت را بهترین گزینه می‌خواند.


خلیل‌الرحمن حقانی که به تازگی به‌عنوان سرپرست وزارت مهاجرین تعیین شده است، عصر روز سه‌شنبه (۱۶ سنبله) در مراسم بیعت برخی از چهره‌ها با طالبان حضور یافت و به ایراد سخن پرداخت.
او با تأکید به بیعت سایر شهروندان به ملا هبت‌الله آخندزاده گفت که مردم در حقیقت با ما نه، بل با خدا و پیامبر خدا بیعت می‌کنند.
بر بنیاد گفته‌های حقانی؛ در بیعت از مصارف بی‌جای انتخابات فسادآلود و پر از تقلب نیز جلوگیری صورت می‌گیرد و این پول خرج آبادانی کشور می‌شود.
حقانی اضافه کرد که «امیرالمؤمنین» مورد قبول همه‌ مسلمانان می‌باشد و هیچ جناح مخالفی وجود ندارد.
او در بخش دیگر سخنان خود گفت: تحریک طالبان در جهاد اصغر به پیروزی رسیده‌اند و هم‌اکنون نیاز است تا جهاد اکبر را شروع کنند.
به گفته‌ او، استقرار نظام کاملاً اسلامی، برقراری عدالت، پیروی از شریعت، برقراری امنیت سراسری، استخدام کارمندان شایسته و بازگشایی درب‌های مکاتب، جهاد اکبر می‌باشد.
او گفت که نادیده گرفتن جهاد اکبر به معنی نادیده گرفتن خون صدها مجاهدی می‌باشد که در راه آزادی کشور جان خود را قربانی کرده‌اند.
وی همچنین تاکید بر وحدت میان‌ افغان‌ها کرد و گفت: ما فقط با کافران دشمنی داشتیم و هیچ دشمنی با برادران پنجشیری و سایر افغان‌ها نداریم.
مولوی ارسلا خان خروتی مسئول نظم کاروان صلح و امنیت عامه نیز در این مراسم گفت: افغان‌ها تمام‌شان برادر هستند و نباید برخی افراد مغرض برای رسیدن به اهداف شخصی خود آن‌ها را با هم مواجه سازند.
ارسلا، اضافه کرد که خارجی‌ها برای رسیدن به اهداف خود ما را به تاجیک، هزاره و پشتون تقسیم کرده ‌بودند و اکنون نیاز است تا بار دیگر مردم قومیت را کنار گذاشته و با هم منسجم شوند.
شیخ خالد مسئول دعوت و ارشاد امارت اسلامی نیز در این مراسم گفت: تحریک طالبان افغانستان را از زیر سلطه قدرت‌های جهانی آزاد کرده ‌است و اینک نیز با کسانی که مخالف برقراری نظام الهی می‌باشند، آماده مبارزه هستند.
او همچنین با بیان‌اینکه برای طالبان پشتون، هزاره و تاجیک مطرح نیست، گفت: ما همانند پیامبر، سلمان‌ها را در آغوش می‌گیریم و ابولهب‌های خود را نفرین می‌کنیم.
در همین حال احسان‌الله منور از نزدیکان زلمی خلیل‌زاد بیعت خود با طالبان را اعلام کرد و گفت: جای افتخار است که نظام واقعی اسلامی در کشور به میان آمده است. این نظام محصول خون مجاهدینی است که با خون خود ابر قدرت جهانی را شکست داده‌اند».
او اضافه کرد که طالبان متعهدند تا کشت و قاچاق کوکنار را متوقف سازند و تمام تلاش خود را در راستای آبادانی کشور به خرج دهند.
عبدالجبار صافی رییس صنعت‌کاران نیز در این نشست بیعت خود با طالبان را اعلام کرد و گفت: با پیروزی تحریک طالبان تاجران امید بیشتری برای سرمایه‌گذاری در داخل کشور پیدا کرده‌اند‌.
او اضافه کرد؛ با آمدن طالبان آنان خود را مصئون‌تر از قبل حس می‌کنند و اختطاف تاجران نیز به صفر تقرب کرده است‌. همچنین فابریکه‌ها نیاز به استخدام ده‌ها گارد امنیتی ندارند و تمام امنیت‌شان از سوی طالبان تأمین می‌شود.
او خاطرنشان کرد، اگر از سرمایه‌گذاری‌ها حمایت صورت گیرد، به زودی شاهد ورود کارگرانِ از ایران، پاکستان و هند در کشور خواهیم بود.
صافی به مشکلاتی فراروی سرمایه‌گذاری نیز اشاره کرد و از تحریک طالبان خواست که در راستای حل آن اقدام کنند.
این در حالی است که در گذشته طالبان گفته بودند که نظامی همه شمول و مشارکتی ایجاد خواهند کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا