آخرین اخباراسلایدشوافغانستانامنیت و حوادثسیاستگزارش

سرپل؛ طالبان چندین پاسگاه را با تانک‌ها و تجهیزاتش تصرف کردند

گزارش‌ها از ولایت سرپل در شمال کشور حاکی است که گروه طالبان با حملات تهاجمی بر بخش‌هایی از این ولایت، چندین پاسگاه نیروهای طرفدار دولت را با تانک‌ها و تجهیزاتش تصرف کرده‌اند.


به گزارش خبرگزاری دید: گروه طالبان در چند روز اخیر حملات تهاجمی گسترده‌ای را بر ولسوالی سانچارک و دیگر نقاط ولایت سرپل آغاز کرده‌اند. برخی منابع گفته‌اند که این گروه در منطقه بغاوی سرپل چندین پاسگاه را تصرف کرده‌اند.
اسدالله خرم عضو شورای ولایتی سرپل به خبرگزاری دید گفت که ساعت ۹ دوشنبه شب پاسگاه امنیتی بغاوی که از سه روز پیش در محاصره قرار داشت، به دست طالبان افتاده است.
مجتبی چمران از فعالان مدنی سرپل نیز ضمن نگرانی از وضعیت امنیتی در بخش‌های مختلف این ولایت، به خبرگزاری دید گفت که وضعیت امنیتی سرپل هیچ خوب نیست. دوشنبه شب ۳۸ تن از نیروهای کندک ۴ که در ساحه بغاوی پاسگاه داشتند، در اثر تشدید حملات طالبان مواضع شان را ترک کرده و طالبان این پایگاه را با ۵ عراده تانک و تجهیزات دیگر تصرف کرده‌اند.
او افزود، اگر‌ دولت در ولسوالی سانچارک توجه جدی نکند ما شاهد سقوط سمت شمال افعانستان خواهیم بود.
از سویی هم، گزارش‌ها می‌گوید که فعالیت تمام شبکه‌های مخابراتی در این ولایت از چند روز به این سو متوقف شده است.


در همین حال، محمد حسین مجاهد زاده وکیل شورای ولایتی سرپل می‌گوید که وضعیت خوب نیست و کندک چهارم مستقر در هزاره‌قشلاق در محاصره قرار دارد.
او افزود: فعلاً وضعیت خوب نیست، پایگاه سه راهی بغاوی که اضافه تر از ۴۰ یا ۵۰ نفر بودند ساحه را ترک کرده‌اند، شاهراه نمبر یک قطع است و فقط کندک چهار باقی مانده که آن هم در محاصره است.
به گفته او، جلسه‌ای در ولایت برگزار شده تا بتوانند شاهراه نمبر یک را باز کنند و تجهیزات به کندک ۴ برسانند، ولی معلوم نیست که موفق می‌شوند یا خیر.
آقای مجاهد زاده تصریح کرد که سربازان در محاصره مانده، نه آب دارند، نه نان دارند و مهمات شان نیز در حال اتمام است.
از سویی هم، سید حیات‌الله عالمی نماینده سرپل به خبرگزاری دید گفت که تمام پاسگاه‌های مسیر شاهراه نمبر یک سقوط کرده به جز بیزی که مربوط شاهراه است، و یک پوسته در سید آباد مانده است.
به گفته آقای عالمی، تا نیروهای کماندو و هوایی وارد عمل نشوند، هیچ نوع عملیاتی موثر نخواهد بود؛ زیرا مناطق در محاصره است و طالبان نیز تجهیزات زیادی را تصرف کرده‌اند.
او گفت که طالبان مقدار پنجاه هزار مرمی، داشکا، توپ، تانک و هاوان را در قرارگاه‌های سقوط کرده تصاحب کرده و فقط سربازان اردو توانسته‌اند که خود و تفنگ دست داشته شان را بیرون کنند.
آقای عالمی تاکید کرد که مسئولان محلی روحیه خود را باخته‌اند و نیاز است که کسی از قول اردو بیاید و عملیات را رهبری کند.
با این حال، این نماینده سرپل افزود که اگر تاسیسات نفتی قشقری سقوط کند، برای کل سرپل یک فاجعه خواهد بود.
گفتنی است که در چند روز اخیر ولسوالی‌های زیادی از سوی گروه طالبان سقوط کرده و اوضاع نظامی در ولایات فاریاب، جوزجان و برخی مناطق دیگر نیز وخیم است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا