آخرین اخباراسلایدشوافغانستانجهان

سفارت روسیه در کابل: امریکا می‌خواهد ناکامی‌اش را توجیه کند

سفارت روسیه در کابل در واکنش به اظهارات جنرال نیکلسون، با نشر اعلامیه‌ای گفته است که چنین اتهامات جدی از سوی مقام‌های بلندپایه امریکایی باید بر اساس شواهد موثق استوار باشد.
پیش از این، تلویزیون سی.بی.اس به نقل از مقامات ارشد امریکایی گزارش داده بود که روسیه در قضیه افغانستان با ایالات متحده همکاری نمی‌کند و به نظر می‌رسد که مسکو روند صلح افغانستان را به «گروگان» گرفته باشد.
مقام‌های امریکایی گفته‌اند که روابط روسیه با طالبان «طالبان را به حیث یک قوت نظامی، مشروعیت می‌بخشد» و این امر موجب بی‌ثباتی در منطقه می‌شود.
در واکنش به این اظهارات، سفارت روسیه گفته است که نمایندگان دولت امریکا به صورت مداوم به خود اجازه می‌دهند که بر اساس شایعات در انظار عمومی (در مورد روابط روسیه و طالبان) سخن بگویند.
اعلامیه‌ای سفارت روسیه گفته است:« یکبار دیگر ما تاکید می‌کنیم که این گونه اظهارات کاملاً بی‌اساس است و از مقامات می‌خواهیم که از چنین اظهارنظرهای بی‌معنا خودداری کنند.»
سفارت روسیه در اعلامیه‌اش، گزارش شبکه سی.بی.اس را نیز که گفته است «امریکا می‌گوید حمایت روسیه از طالبان روند گفت‌وگوهای صلح افغانستان را آسیب می‌رساند» حیرت‌آور خوانده است.
همچنان در این اعلامیه، در برابر گزارش شبکه تلویزیونی سی.بی.اس که گفته است که روسیه معلومات استخباراتی را با طالبان شریک می‌سازد نیز واکنش نشان داده است.
شبکه تلویزیونی سی.بی.اس در صفحه اینترنتی‌اش نوشته است که «وزارت خارجه روسیه پذیرفته که مسکو معلومات استخباراتی را با طالبان شریک می‌سازد.»
سفارت روسیه گفته است که وزارت خارجه این کشور صفحه‌ای اینترنتی دارد که تمام اظهارات مقامات این وزارت، بیانیه‌های مطبوعاتی و کنفرانس‌های خبری به زبان انگلیسی نیز در آن نشر می‌شود.
سفارت روسیه به خبرنگاران توصیه کرده است که قبل از نشر گزارش‌ها در مورد اظهارات مقام‌های آن کشور، به این صفحه سر بزنند.
روسیه هدف این گونه اظهارات کشورهای خارجی در برابر این کشور را تلاش‌ مقام‌های امریکایی برای خراب‌کردن افکار عمومی در مورد مسکو خوانده است.
اعلامیه گفته است:« این‌گونه معلوم می‌شود که برای تغییر توجه عامه، آن‌هایی که دقیقاً در قبال خراب‌شدن وضعیت افغانستان مسئولیت دارند، تلاش می‌کنند تا بار اشتباهات خود را بر دوش روسیه بیندازند و روابط روسیه با افغانستان را خراب کنند.»
گفتنی است که جنرال جان نیکلسون فرمانده کل نیروهای خارجی در افغانستان در تازه‌ترین مورد، روسیه را همکاری استخباراتی و تسلیحاتی با طالبان متهم کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا