آخرین اخبارآزادی بیانافغانستانامنیت و حوادثرسانه‌ها

سه خبرنگار دیگر نیز از بند رها شد

خبرگزاری دید: مرکز خبرنگاران افغانستان از رهایی سه خبرنگار دیگر از بند خبر داده است. این مرکز پیشتر از رهایی دو خبرنگار محلی رادیوی کلید خبر داده بود.

حسیب حساس خبرنگار محلی در کندز، عطاءالله عمر خبرنگار محلی در قندهار، محبوب الله حکیمی خبرنگار محلی در زابل، فقیر محمد فقیرزی و جان آقا صالح پنج خبرنگاری هستند که امروز از بند رها شده است.

مرکز خبرنگاران افغانستان در اعلامیه‌ای گفته است که امروز پنج‌شنبه (۹ سنبله) در مجموع پنج خبرنگار از بند آزاد شده‌اند. صبح امروز این مرکز از رهایی فقیرمحمد فقیرزی و جان‌آقا صالح خبرنگاران رادیو کلید در ننگرهار خبر داده بود.

در اعلامیه‌ این مرکز آمده است که این خبرنگاران حدود سه هفته پیش بازداشت شده بودند و «با ارائه‌ ضمانت و رعایت دستور طا-لبان مبنی بر کارنکردن با رسانه‌های ممنوعه، از زندان آزاد شده‌اند».

به ‌گفته‌ مرکز خبرنگاران افغانستان، طا-لبان به‌طور غیررسمی همکاری با برخی از رسانه‌های تازه‌ ایجاد شده در بیرون از افغانستان که وضعیت کشور را پوشش می‌دهند، ممنوع کرده‌اند.

طبق اعلامیه‌ این مرکز، طا-لبان تا اکنون در مورد شمار خبرنگاران آزادشده و شرایط آزادی آنان ابرازنظری نکرده‌اند.

با این حال، مرکز خبرنگاران افغانستان خواستار رهایی فوری و بدون قید و شرط دست‌کم پنج خبرنگار و کارمند رسانه‌ای دیگر شده است که همچنین در زندان به‌سر می‌برند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا