آخرین اخبارافغانستانسیاست

محور:

سیاست‌های سرکوبگرانه حکومت پذیرفتنی نیست

محور مردم افغانستان با نشر اعلامیه‌ای نسبت به حوادث دو روز اخیر در بغلان واکنش نشان داده و حکومت را به سرکوب حرکت‌های مدنی متهم کرده است.
به گزارش خبرگزاری دید، محور مردم افغانستان در این اعلامیه همچنان کمیسیون‌های انتخاباتی را به وابستگی به حکومت متهم کرده و تاکید کرده که با این کمیسیون‌های رفتن به سوی انتخابات ریاست جمهوری امری است ناممکن.
متن کامل اعلامیه:
اعلامیه محور مردم افغانستان در پیوند به سرکوب عدالت‌خواهان بغلانی توسط حکومت
با اندوه و درد مزید مطلع شدیم که یک بار دیگر حکومت، کمافی گذشته بارویکرد های غیر انسانی و استبداد منشانه، بالای عدالت خواهان بغلانی که در طی یک حرکت مدنی خواهان احقاق حق و تامین عدالت بودند، حمله و دوتن از تظاهرات چیان عدالت طلب را شهید و چند تن دیگر را زخمی ساخته است!
بی گمان این فاجعه سیاه و خونین گلیم غم را در خانه‌های باعزت بغلانیان پهن و قلب‌های هموطنان مارا جریحه دار ساخته است!
محورمردم افغانستان ضمن ابراز تسلیت وهمدردی بافامیل‌های غمدیده «شهدا»، این حادثه وحشیانه و غیر انسانی حکومت را باشدیدترین الفاظ محکوم کرده، بر روح مطهر شهدای این حادثه خونین درود فرستاده و خواهان تامین عدالت و پیگرد عاملین این فاجعه المناک است. باتوجه به حقانیت مردم شرافتمند بغلان، محور مردم افغانستان از تحرکات مدنی مردم باعزت بغلان در امر تحقق عدالت، حمایت کرده و با عزم راسخ در کنار شان ایستاده و از هیچگونه سعی در جهت تامین عدالت دریغ نخواهد کرد.
دراین مقطع حساس سیاسی – امنیتی، سیاست‌های سرکوبگرایانه حکومت به هیچ وجه برای ملت و جریان‌های عدالت خواه سیاسی قابل قبول نیست.
مردم حق شناس بغلان جهت دفاع از آرای كانديد پيشتاز محبوب‌الله غفاری متوسل به برگزاری تظاهرات مسالمت آمیز شدند.
قابل تذکر است که چند وقت قبل كمیسيون شكايات انتخاباتی او را از بغلان به خاطر رسيدگی به شكايتش خواسته بود كه به محض داخل شدن به كمیسيون، پوليس وی را بدون کدام دلیل موجه گرفتار و به زندان انداخته و فرصت رسيدگی به دادخواهی را از وی می‌گیرد.
این در حالی است که محبوب‌الله غفاری با اخذ سيزده هزار رای پاک از جانب کمیسیون‌های انتخاباتی، ناكام اعلان می‌گردد.
از طرف دیگر، به تاسی از احکام مندرج قانون اساسی و قانون انتخابات، ایجاب می‌کند که جهت احیای اعتبار از دست رفته کمیسیون‌های انتخاباتی و تقویت اعتماد دوجانبه بین ملت و نهادهای دمکراتیک، کمیسیون‌های انتخاباتی، به این تحرکات جهت دار مشکوک و پرسش برانگیز خود پایان داده، بی‌طرفی و استقلالیت خود را در آیینه عملکرد حفظ و به آرای شهروندان حرمت گذارند.
در غیر آن، با این رویکردهای مشکوک و نامطمئن کمیسیون‌های انتخاباتی، برگزاری انتخابات شفاف و عادلانه ریاست جمهوری امریست محال وحتی ناممکن.
محورمردم افغانستان

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا