آخرین اخبارافغانستانسیاست

سیگار: با امضای توافق‌نامه دوحه نظامیان امریکایی در افغانستان سردرگم شدند

خبرگزاری دید: سیگار در سومین سالگرد توافق‌نامه دوحه گفته است که با امضای این توافق، نظامیان امریکایی در افغانستان سردرگم شده بودند و نمی‌دانستند چه کاری انجام دهند.

اداره بازرس ویژه امریکا برای بازسازی افغانستان (سیگار) امروز پنجشنبه(١١ حوت) در رشته توییتی به سالگرد امضای توافق دوحه بیم امریکا و طا-لبان اشاره کرده و گفته است که نظامیان امریکایی مستقر در افغانستان پس از امضای این توافق دستپاچه شده بودند.

سیگار: «یک‌شبه… ۹۸ درصد حملات هوایی ایالات متحده متوقف شده بود… پیامدهای روانی توافق دوحه به قدری بزرگ بود که سربازان عادی افغان احساس کردند رها شده‌اند… سربازان ایالات متحده [درباره] این که با چه چیزی درگیر شوند و چه کاری انجام ندهند، گیج شده‌ بودند».

این نهاد امریکایی به نقل از جنرال سمیع سادات فرمانده قول اردوی سابق ارتش افغانستان نوشته است:… …ساعت‌وار، ارتش ایالات متحده باید با دفتر سفیر خلیلزاد در دوحه و سایرین در وزارت امور خارجه هماهنگ می‌شد تا در مورد آنچه که می‌توانند انجام دهند، وضاحت و دستور دریافت کنند.

گفتنی است که توافق‌نامه دوحه به تاریخ ١٠ حوت سال ١٣٩٨ بین زلمی خلیلزاد نماینده امریکا و ملا برادر رییس هیئت سیاسی طا-لبان در جریان مذاکرات امضا شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا