آخرین اخبارافغانستانسیاستصلح

ثبات و همگرایی:

شمارش مجدد بدون تفکیک آرای تقلبی پذیرفتنی نیست

دسته ثبات و همگرایی با نشر اعلامیه‌ای تاکید کرده که بدون تفکیک آرای تقلبی از آرای پاک، شمارش مجدد آرا در ولایات برای این دسته پذیرفتنی نیست

دسته ثبات و همگرایی با نشر اعلامیه‌ای تاکید کرده که بدون تفکیک آرای تقلبی از آرای پاک، شمارش مجدد آرا در ولایات برای این دسته پذیرفتنی نیست
به گزارش خبرگزاری دید، تیم ثبات و همگرایی به رهبری عبدالله عبدالله در اعلامیه‌ای گفته است که کمیسیون مستقل انتخابات دست از قانون شکنی برنداشته و قبل از تفکیک و تصفیه‌ آرای باطل و بدون بایومتریک و بدون مشخص شدن سقف و تعداد آرای تصفیه شده‌ هرمحل، تصمیم گرفته است تا بازشماری آراء را در ولایات آغاز نماید.
ثبات و همگرایی می‌افزاید: این تصمیم کمیسیون انتخابات درحالی اتخاذ شده است که آرای تکراری و خارج از زمان و سایر آرای تقلبی تاهنوز تصفیه نشده است. علاوه بر آن، تعداد ۲۴۳۲ محل دیگر نیز که تاکنون هیچ‌کس از موجودیت آن‌ها اطلاع نداشت و هیچ گونه معلومات بایومیتریکی در مورد آن‌ها وجود ندارد، براساس تصمیم جدید کمیسیون شامل روند بازشماری آراء می‌گردد.
این تیم تأکید کرده که در مقابل اعتباردهی آرای تقلبی بی‌تفاوت نمی‌نشیند و از کمیسیون انتخابات می‌خواهد که به وظایف قانونی خویش عمل نموده، باز شماری آراء را بعد از تفکیک و تصفیه‌ کامل آرای تقلبی و بدون بایومیتریک آغاز نماید.
اعلامیه می‌افزاید که رهبری دسته‌ انتخاباتی ثبات و همگرایی، به منظور دفاع از آرای پاک مردم، به همه ستادهای ولایتی و ناظرین خویش در ولایات هدایت داده است تا روشن شدن موضوع، از اشتراک در این روند خلاف قانون خودداری ورزند.
ثبات و همگرایی می‌گوید که رهبری تیم، اوضاع را با دقت زیر نظر دارد و تلاش می‌کند موضوع از طرق مسالمت‌آمیز حل و فصل گردد و کمیسیون در روشنایی قانون و طرزالعمل های مربوط، ابتدا آرای تقلبی را تفکیک و بعد از آن به شمارش در ولایات اقدام نماید. در غیر آن‌صورت، تصمیم اساسی آنان در جهت دفاع از آرای مردم بعد از مشورت‌های لازم به زودی اعلام خواهد شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا