آخرین اخباراسلایدشوپاکستانجهانخبر های مهم

شهبازشریف برای دومین بار نخست وزیر پاکستان می‌شود

خبرگزاری دید: شهباز شریف، سیاست‌مدار پاکستانی، سه هفته پس از انتخابات متزلزل ملی این کشور که منجر به تشکیل دولت ایتلافی شد، قرار است امروز یکشنبه(۱۳ حوت) با رای پارلمان تازه تاسیس این کشور برای دومین بار نخست وزیر شود. وی به سمتی که تا ماه اگست – اسد برعهده داشت بازخواهد گشت.

به نقل از رویترز، شریف به سمتی که تا ماه اگست – اسد برعهده داشت بازخواهد گشت، زمانی که پارلمان پیش از انتخابات منحل شد و یک دولت موقت مسئولیت آن را بر عهده گرفت.

شریف ۷۲ ساله، برادر کوچک‌تر نواز شریف است، که سه دوره سمت نخست‌وزیری و رهبری حزب مسلم لیگ شاخه نواز را بر عهده داشت.

رای‌گیری در پارلمان این کشور که اولین جلسه آن روز پنجشنبه (۱۰حوت) برگزار شد، در میان تدابیر شدید امنیتی برگزار می شود، زیرا نامزدهای مورد حمایت عمران خان، نخست‌وزیر زندانی سابق، به نتیجه انتخابات اعتراض کرده و خواستار آزادی وی شده اند.

نامزدهای مورد حمایت خان بیشترین کرسی‌ها را در انتخابات به دست آوردند، اما حزب نواز PML-N و حزب مردم پاکستان با تشکیل یک دولت ایتلافی موافقت کردند، که باعث شد شهباز شریف با کناره‌گیری برادرش به عنوان نخست وزیر انتخاب شود.

در دوره قبلی، دولت شریف قادر به مذاکره درباره توافق حیاتی با صندوق بین‌المللی پول (IMF) بود، اما این توافق در ماه اپریل – حمل منقضی می‌شود.

دولت جدید باید فوراً مذاکراتی را با صندوق بین‌المللی پول برای توافق بعدی جهت تقویت اقتصاد این کشور آغاز کند و در عین حال با نارضایتی فزاینده ناشی از تشدید فقر نیز مقابله کند.

مردم پاکستان در- ۸ فبروری ۱۹ دلو- به پای صندوق‌های رای رفتند که با قطع انترنت در روز انتخابات همراه بود.

بازداشت و خشونت، تاخیر غیرمعمول در اعلام نتایج منجر به اتهامات مبنی بر تقلب در رأی‌گیری انتخابات پارلمانی پاکستان شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا