آخرین اخبارافغانستانجهاندسته بندی نشدهسیاست

شورای امنیت امریکا: اعضای ارتش افغانستان خود تصمیم گرفتند نجنگند

خبرگزاری دید: سخنگوی شورای امنیت ملی امریکا در مورد سلاح‌های به جا مانده امریکایی گفته که با پیشروی طا-لبان نیروهای امنیت ملی افغانستان خود سلاح خود را زمین گذاشتند و رفتند.

جان کربی سخنگوی شورای امنیت ملی امریکا روز گذشته پرسشی را مبنی بر این‌که سلاح‌های «به جا مانده» از ایالات متحده در افغانستان باعث کشته شدن «۲۱ سرباز پاکستانی» در درگیری با شبه‌نظامیان افغان در نزدیکی مرز شده است، به چالش کشیده و گفته امریکا در طول ٢٠ سال فقط سلاح به جا نگذاشته است.

کربی در مورد گزارش‌ها از این تسلیحات گفته است: من آن گزارش‌ها را ندیده‌ام. اما بگذارید یادآوری کنم … ما فقط انبوه سلاح در افغانستان باقی نگذاشتیم. این مغالطه است، این مسخره است.

وی افزوده است: کاری که ما در طول ۲۰ سال اقامت خود در افغانستان انجام دادیم، البته با تایید و رایزنی‌های کانگرس، تسلیح و کمک به تجهیز نیروهای امنیت ملی افغانستان بود.

وی در ادامه بیان داشته است: همان‌طور که بارها و بارها گفته‌ایم با پیشروی طا-لبان، نیروهای امنیت ملی افغانستان، بسیاری از آن‌ها تصمیم گرفتند که جنگ نکنند، سلاح‌های خود را زمین بگذارند و بروند. «اسلحه‌هایی» که شما از آن صحبت می‌کنید، و باز هم من نمی‌توانم این گزارش‌های خاص را تأیید کنم، متعلق به نیروهای امنیت ملی افغانستان بود. این چیزی است که پشت سر گذاشته شد. نه اینکه ایالات متحده فقط از آنجا دور شد و انبوهی سلاح را در افغانستان رها کرد. از نظر تاریخی این دقیق نیست.

سخنگوی شورای امنیت ملی امریکا با بیان این‌که پاکستان همچنان شریک کلیدی در منطقه است، خاطرنشان کرده است: آن‌ها همچنان با تهدید تروریزم در آن سوی مرز مواجه هستند.

این در حالی است که پاکستان پس از حملات مرگبار علیه نیروهای این کشور از سازمان ملل خواست در مورد تسلیحات پیشرفته بجا مانده امریکایی تحقیق کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا