آخرین اخباراسلایدشوافغانستانخبر های مهمروند صلحسیاستصلح

شورای امنیت ملل متحد: برگشت امارت طالبانی پذیرفتنی نیست

حنیف اتمر وزیر امور خارجه کشور موارد نقض تعهدات از سوی طالبان را به اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد ابراز کرده و گفته طالبان ماه‌هاست که در مذاکرات معنادار صلح شرکت نمی‌کنند.


به گزارش خبرگزاری دید، وزارت امور خارجه کشور در بیانیه‌ای امروز چهارشنبه(۲ سرطان) گفت که محمد حنیف اتمر وزیر امور خارجه شام روز گذشته پیرامون وضعیت امنیتی افغانستان با اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد گفت‌وگو کرد.
وزیر امور خارجه به‌ طور مشخص در مورد تعهدات طالبان صحبت کرده و با استناد به گزارش تیم نظارت از تعزیرات سازمان ملل، موارد نقض این تعهدات را برشمرد.
وی افزود که طالبان با وجود آغاز خروج نیروهای امریکایی از افغانستان، به افزایش خشونت علیه مردم افغانستان به‌ ویژه افراد ملکی و بی‌گناه پرداخته‌اند.
به گفته وی، طالبان در رابطه به قطع روابط شان با گروه‌های تروریستی منطقه‌‌ای و بین‌المللی نیز به تعهد خود عمل ننموده و از ماه‌ها بدینسو در مذاکرات معنادار صلح اشتراک نکرده‌اند.
اعضای شورای امنیت سازمان ملل به شمول نمایندگان امریکا، بریتانیا، استونیا و رئیس یوناما طی سخنرانی‌های شان با محکوم کردن حملات اخیر بالای مکاتب، کارمندان ماین‌پاکی و افراد بی‌گناه ملکی، تصریح نمودند که حقوق زن، مرد و طفل تحت هیچ شرایطی قابل مذاکره نمی‌باشد.
در بیانیه وزارت خارجه آمده است: آن‌ها همچنان تأکید کردند که نظام طالبانی به هیچ‌وجه قابل پذیرش نبوده و جامعۀ جهانی به هیچ‌وجه از برگشت آن حمایت نمی‌کند. آن‌ها همچنان حمایت خویش را برای از سرگیری مذاکرات معنادار که منتج به آتش‌بس و صلح دایمی در افغانستان شود، اعلام نمودند.
اشتراک‌کنندکان همچنان از ادامهٔ حمایت‌شان از دولت ‌افغانستان، به شمول نیروهای دفاعی و حفظ دستاوردهای دو دههٔ اخیر به جانب افغانستان اطمینان دادند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا