آخرین اخبارافغانستانسیاست

شورای امنیت ملی از تمدید ماموریت نظامیان آلمان استقبال کرد

شورای امنیت ملی کشور از تمدید حضور نیروهای نظامی آلمان در چوکات ماموریت حمایت قاطع در کشور استقبال کرده است.
در یک خبرنامه دفتر شورای امنیت ملی آمده است که دولت افغانستان از «تصمیم استراتژیک» آلمان استقبال می‌کند و از همکاری و کمک‌های مردم و دولت این کشور سپاسگزار است.
دفتر شورای امنیت ملی گفته است که آلمان همکاری‌های دوامدار در عرصه‌های مختلف به ویژه در ماموریت آموزش، مشورت‌دهی و کمک به نیروهای ملی امنیتی و دفاعی کشور داشته است.
به تاز‌گی پارلمان آلمان ماموریت نیروهای نظامی این کشور را در افغانستان تا یک سال دیگر تمدید کرده است. براساس فیصله اکثریت اعضای پارلمان فدرال آلمان، نیروهای نظامی آلمان بدون تغییر تا ۳۱ مارچ سال ۲۰۲۰ در افغانستان حضور خواهند داشت و می‌توانند در چوکات ماموریت حمایت قاطع به حضورشان در افغانستان ادامه دهند.
در حال حاضر حدود ۱۶ هزار سرباز خارجی شامل یک هزار و ۲۰۰ سرباز آلمانی در چوکات حمایت قاطع در افغانستان حضور دارند. این نیروها افزون بر اجرای برخی از عملیات‌های نظامی عمدتاً هوایی، بیشتر نقش مشورت‌دهی و آموزش به همتایان داخلی خود را دارند.
آلمان در حالی ماموریت نیروهای نظامی خود را در افغانستان تمدید می‌کند که اخیراً گزارش شده است، قرار است امریکا حدود نیمی از سربازان خود را از کشور بیرون کند.
از جانب دیگر در جریان چند دور گفت‌وگوهای صلح میان نمایند‌گان امریکا و گروه طالبان، موضوع خروج سربازان امریکایی از افغانستان، از جمله آجندای محوری این گفت‌وگوها بوده است. زلمی خلیلزاد، نماینده ویژه امریکا در امور صلح افغانستان گفته است که نمایندگان امریکا و گروه طالبان روی پیش‌نویس توافق‌نامه خروج سربازان خارجی از افغانستان و مبارزه با گروه‌های تروریستی در افغانستان به توافق رسیده‌اند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا