آخرین اخباراسلایدشوافغانستانخبر های مهمگزارش

شورای‌علمای‌شیعه: ۱۰ میلیون شیعه در کشور، انکارناپذیر است/ از حق خود عقب‌نشینی نمی‌کنیم/ از حکومت جواب می‌خواهیم

گزارشگر: رسول شهزاد-کابل

به گزارش اختصاصی خبرگزاری دید: شورای علمای شیعه افغانستان با اشاره به اینکه خواست‌های شورای علمای شیعه کشور را از راه خشونت و تضعیف حکومت دنبال نمی کنند تصریح نمود ؛ به رسمیت شناختن مذهب جعفری، مشارکت‌ در عرصه سیاسی، حل و فصل دعوای حقوقی شیعه بر اساس مذهب جعفری، تدریس فقه جعفری در مکاتب و دانشگاه‌ها از خواسته‌های شورای علمای شیعه افغانستان است که هرگز از این خواسته‌ها عقب نشینی نمی‌کنند .

شورای علمای شیعه افغانستان امروز دوشنبه (۷ حوت) از پانزدهم شعبان سالروز میلاد امام مهدی موعود با حضور صدها تن از علما، مقامات امارت اسلامی، فرهنگیان و حضور گسترده شهروندان در کابل تجلیل کرد.

سید حسین عالمی بلخی عضو شورای علمای شیعه افغانستان در این مراسم گفت:  کشور با مشکلات فراوانی روبه رو می باشد. پس از ۴۰ سال مجاهدت اکنون در برابر توطئه های بزرگ قرار داریم. وی افزود: تحمیل تحریم ها و به رسمیت نشناختن نظام فعلی از مشکلات جدی پیش رو است این شرایط ایجاب می کند که همه دست به دست شده و از شرف و استقلال کشور خود دفاع کنیم.

آقای بلخی تاکید کرد: شیعیان همیشه همراه و همگام با حکومت بوده است اما طی سه سال گذشته به خواست‌های آنان پاسخ داده نشده است.

وی با اشاره به اینکه شیعیان کشور به فقه خود عمل می کنند و این نباید از سوی حکومت مشکل تراشی تعبیر شود گفت:  “بحث حضور شیعیان در نظام بحث تدریس فقه جعفری مکاتب و دانشگاه‌ها از خواسته‌های اصلی شورای علمای شیعه افغانستان است و آنها نمی‌توانند از این خواسته عقب نشینی کنند. بلخی افزود: ما تاکنون جواب منفی دریافت نکردیم و این را چراغ سبز از سوی امارت اسلامی می‌دانم و امیدواریم که به خواسته‌های شورای علمای شیعه افغانستان پاسخ مثبت داده شود.”

عضو شورای علمای شیعیان کشور تاکید داشت: جمعیت شیعیان کشور ده میلیون نفر است و این جمعیت کمی نیست؛ گرچه برخی‌ها منکر این آمار است .

آقای بلخی با اشاره به اینکه خواست‌های شورای علمای شیعه کشور را از راه خشونت و تضعیف حکومت دنبال نمی کنند تصریح نمود ؛ به رسمیت شناختن مذهب جعفری، مشارکت‌ در عرصه سیاسی، حل و فصل دعوای حقوقی شیعه بر اساس مذهب جعفری، تدریس فقه جعفری در مکاتب و دانشگاه‌ها از خواسته‌های شورای علمای شیعه افغانستان است که هرگز از این خواسته‌ها عقب نشینی نمی‌کنند .

از سوی هم محمد اکبری، معاون شورای علمای شیعه افغانستان طی سخنانی ؛ سرعت پیشرفت دین مبین اسلام و نفوذ سریع این دین در آمریکا و آفریقا و مسلمان شدن بسیاری ازدانشمندان، نشان دهنده گستردگی اسلام است.

آقای اکبری گفت : “اعتقاد به ظهور مهدی موعود که در سراسر جهان حاکمیت الله را پیاده می‌کند یک موضوع عمومی و قبول شده است.”

وی افزود ؛ حضرت مهدی با ظهور خود حرف جدید و مذهب جدید نمی‌آورد و دستورات قرآن کریم و اسلام را در تمام جهان تطبیق می‌کند.

در همین حال آقای مصباح، رییس حسینیه‌ها و مساجد در وزارت ارشاد، حج و اوقاف امارت اسلامی بحث مهدویت را یک بحث گسترده و مهم عنوان کرده و گفت که این بحث را تمام مسلمانان قبول دارند و تمام ادیان الهی متعقد به منجی هستند.

آقای مصباح افزود که اهل سنت و اهل تشیع هر دو به اهل‌بیت(ع) محبت دارند. “اهل سنت محبت به اهل بیت(ع) را واجب می‌داند و همه مردم افغانستان عاشق اهل بیت(ع) هستند.”

وی تاکید کرد که در شرایط کنونی باید تمام مردم دست به دست هم داده برای همدیگر پذیری و رشد و تعالی کشور کار کنند و از تفرقه و تعصب جداً خود داری کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا