آخرین اخبارآزادی بیاناسلایدشوافغانستانجهانمنطقه

شورای مقاومت‌ملی برای نجات: قدس پاره‌ی جدایی ناپذیر جهان اسلام است

خبرگزاری دید: شورای مقاومت ملی برای نجات افغانستان با انتشار بیانیه ای به مناسبت روز قدس گفته است: قدس پاره‌ی جدایی ناپذیر جهان اسلام است که مورد تجاوز آشکار اسرائیل قرار گرفته ولی ملت سربلند فلسطین با شجاعت تمام و ایثارگری علیه اشغالگری مقاومت نموده است. این شورا گفته است؛ روز قدس را روز تجلی هم‌صدایی، همبستگی و همدلی مسلمین و انسان‌های آزاده در حمایت و دفاع از مظلومین جهان مخصوصاً مردم فلسطین می‌داند. روز قدس روز بر افراشته شدن پرچم آزادی‌خواهی و ایستادگی در برابر اشغالگری صهیونیسم است.

در این بیانیه آمده است: معضل فلسطین نزدیک به یک قرن است که نه تنها از مردم مظلوم فلسطین قربانی‌ها می‌گیرد بلکه روح و روانِ وجدان‌های بیدار دنیا را نیز منقلب کرده است. امروزه مناطق مسکونی، مساجد، معابد و شفاخانه‌ها در باریکه غزه در پی حملات پی درپی اشغالگران اسرائیل ویران گردیده، ده‌ها هزار انسان بی‌گناه اعم از زن و مرد و کودک شهید و زخمی و بیش از دو میلیون انسان آواره و بی سرپناه شده اند. اسرائیل با ادامه جنگ در صدد غصب تمام سرزمین‌های فلسطین و از بین بردن آرمان ملت فلسطین است.

شورای مقاومت ملی برای نجات در بیانیه خود افزوده است: قدس پاره‌ی جدایی ناپذیر جهان اسلام است که مورد تجاوز آشکار اسرائیل قرار گرفته ولی ملت سربلند فلسطین با شجاعت تمام و ایثارگری علیه اشغالگری مقاومت نموده است. ایستادگی مردم سربلند فلسطین برای گرفتن حق‌شان هم مقدس است و هم درخور ستایش. از طرفی قطع‌نامه‌های ملل متحد به وضوح نمایانگر ادامۀ اشغالگری اسرائیل و تجاوز به حقوق مردم فلسطین است و به هیچ‌صورت، قابل توجیه نیست. این حق طبیعی مردم فلسطین است تا برای پایان‌دهی اشغال و راندن اشغال‌گران از سرزمین‌های شان وارد عمل شده و دفاع مشروع را عملیاتی نمایند.

در روز قدس مسلمانان در سراسر جهان با تجمعات و راهپیمایی‌ها اعتراض خود را علیه سیاست‌های اشغالگرانه‌ی صهیونیزم اعلام می‌کنند و حمایت خود را از حقوق مردم فلسطین، از جمله حق به خودمختاری و بازگرداندن حق اشتغال به خاک‌هایشان بیان می‌کنند. مردم مؤمن و مسلمان افغانستان نیز از بدو حمله اسرائیل به خاک فلسطین هم‌درد و حامی مردم مظلوم فلسطین بوده و است.

شورای مقاومت ملی برای نجات افغانستان بار دیگر ضمن اعلام حمایت از داعیۀ برحق مردم فلسطین، بر ضرورت رعایت عدالت و تامین حقوق بشر بدون هیچگونه تفکیک، تاکید ورزیده و از سازمان ملل متحد و سازمان همکاری اسلامی می‌خواهد با در نظر داشت فیصله‌نامه‌های سازمان ملل در جهت پایان دادن فاجعه بشری و حل بنیادی بحران فلسطین هرچه عاجل اقدام نمایند و اجازه ندهند یک ملت بدون ابزارهای دفاعی لازم در پیش چشمان مردم دنیا بیش از این سلاخی گردد و یک تعداد به بهانه‌های مختلف مردم فلسطین را نابود و سرزمین آبایی شان را غصب نمایند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا