آخرین اخبارافغانستانسیاست

شورای مقاومت ملی برای نجات، ادعاهای صدیق چکری را تکذیب کرد

خبرگزاری دید: شورای مقاومت ملی برای نجات افغانستان در واکنش به اظهارات اخیر صدیق چکری مبنی بر تماس با رهبران این شورا و آمادگی‌ آن‌ها برای برگشت به افغانستان، می‌گوید که چنین تماسی وجود ندارد.

اخیراً صدیق چکری ادعا کرده که طرحی در دست دارد که مورد حمایت رهبران سیاسی در شورای مقاومت ملی برای نجات قرار گرفته و این رهبران تمایل دارند به افغانستان بر گردند.

اما داکتر حسین یاسا سخنگوی شورای مقاومت ملی برای نجات در یک فایل تصویری ضمن تکذیب چنین تماسی، می‌گوید که تمام رهبران شورای مقاومت ملی هرنوع تماس را در این مورد با آقای صدیق چکری به گونه روشن و صریح رد کرده‌اند. 

یاسا: عرض می‌کنیم که رهبران نامبرده نسبت به این روند اظهار بی‌اطلاعی می‌کنند، جناب آقای قانونی صریحاً گفتند که دو سال می‌شود با آقای چکری در تماس نیست و جناب استاد عطا محمد نور که آن‌ها هم یکی از افتخارات جهاد و مقاومت افغانستان است همیشه موضع شان را بسیار روشن و صریح اعلام کردند و از جانب استاد سیاف هم در این رابطه توضیحات لازم ارائه شده.

به گفته داکتر یاسا، «رهبران شورای مقاومت ملی پابند به منشور این جریان سیاسی هستند و برای آن‌ها این مطرح نیست که به عنوان یک شخص به افغانستان برگردند و زیر سایه طالب‌ها زندگی بکنند، هیچ یک از این شخصیت‌ها این نظام را مشروع نمی‌دانند».

او افزود که «آن‌ها مشکل شخصی ندارند که برگردند، آن‌ها با این نظام طا-لبان مشکل دارند آن‌ها می‌خواهند که در افغانستان یک نظام انسانی حاکم باشد که مبنی بر اراده مردم باشد یک نظام فراگیر باشد که در مغایرت با اصول اساسی اسلام و عقیده ما قرار نداشته باشد و در عین زمان در مغایرت با ارزش‌های انسانی نباشد بناء این ادعای جناب آقای چکری واقعیت ندارد و همه رهبرانی که نام بردم به صراحت رد می‌کنند».

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا