آخرین اخبارافغانستانخبر های مهمزنانسیاست

شورای مقاومت ملی برای نجات بازداشت دختران و زنان را «عمل شنیع» خواند

خبرگزاری دید: در واکنش به بازداشت زنان و دختران در افغانستان، شورای مقاومت ملی برای نجات این اقدام را عملی شنیع و مخالف سنت‌ها و ارزش‌های جامعه خواند.

این شورا با روز چهارشنبه(۲۰ جدی) با نشر اعلامیه‌ای می‌گوید که بازداشت زنان و دختران در افغانستان خلاف ارزش‌های اجتماعی و اسلامی کشور است.

در اعلامیه نوشته شده: «طالبان ارزش‌های گروهی و اجتماعی مردم افغانستان را زیر پا گذاشته و به مرور زمان محدودیت‌های بیشتری را علیه مردم کشور به ویژه زنان و دختران وضع و آنان را از حقوق اساسی شان مانند تحصیلات، کار و حضور در فضاهای عمومی و اجتماعی محروم و در کل از جامعه حذف و اپارتاید جنسیتی را بر آنان اعمال نموده است».

همچنان در اعلامیه گفته شده: «شورای مقاومت ملی برای نجات افغانستان این عمل شنیع گروه طالبان را در مغایرت با ارزش‌ها و رسوم مردم افغانستان، فرهنگ اسلامی، استانداردها و ارزش‌های بین‌المللی در زمینه حقوق بشر دانسته هرنوع تبعیض و نقض حقوق زنان در کشور را غیر قابل قبول و مردود می‌داند».

این شورا با حمایت از حقوق زنان افزوده که «زنان افغانستان قشر شجاع، زحمت‌کش و در عین حال پر تلاش جامعه اند که قهرمانانه با محدودیت‌ها و تهدیدها مجادله نموده و در این راه قربانی‌های بی‌شمار داده اند».

شورای مقاومت ملی برای نجات از سازمان ملل متحد نیز خواسته بازداشت دختران و زنان را به دلیل نوع پوشش در افغانستان، جزو نقض حقوق بشری زنان درج کند.

گفتنی است که نشر خبرهایی مبنی بر بازداشت زنان و دختران در کابل و غزنی واکنش‌های زیادی را بر انگیخت، اما وزارت امر به معروف و نهی از منکر گفته است که این خبرها غیر واقعی و تصاویر مربوط به زنان گدا است که از سطح شهر جمع آوری شده‌اند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا