آخرین اخبارافغانستانسیاست

شورای مقاومت ملی برای نجات در پیوند به روز پناهندگی: افغانستان به یک پناهگاه امن تروریستان منطقوی و جهانی مبدل شده است

خبرگزاری دید: شورای مقاومت ملی برای نجات در پیوند به روز جهانی پناهندگی می‌گوید که افغانستان به یک پناهگاه امن تروریستان منطقوی و جهانی مبدل شده است.

این شورای روز سه‌شنبه(۳۰ جوزا) با نشر اعلامیه‌ای گفته است که پس از فروپاشی افغانستان مردم به هر ابزاری برای خروج از کشور متوسل شدند.

در بخشی از اعلامیه گفته شده: «همزمان با تحویل دهی افغانستان و زمام امور به گروه طا-لبان، مردم افغانستان از وحشت مستولی شده به صورت دسته جمعی به هر ابزاری متوسل شدند که ترک میهن کنند. خاطرات تلخ رسیدن تا میدان هوایی، پرت شدن از طیاری و انفجار مرگبار و جان باختن شماری از کسانی که برای رسیدن به روند تخلیه در داخل و اطراف میدان هوایی کابل لحظه شماری می‌کردند، نتیجه وحشتی بود ناشی از تسلط طا-لبان که هنوز نیز همچنان ادامه دارد».

این شورای همچنان در اعلامیه‌اش افزوده که «شورای مقاومت ملی به این باور است که افغانستان به یک پناهگاه امن ترورستان منطقوی و جهانی مبدل شده است که این امر نه تنها موجی از مهاجرت کتلوی غیر قانونی را از افغانستان افزایش می‌دهد که با جا به جا شدن تروریستان در مرزهای شمال و شمال شرق کشور که سبب صدور تروریزم به آسیای میانه می‌گردد، سلسله مهاجرت از آن کشورها نیز به میزان پناهندگان در جهان می‌افزاید».

گفتنی است که افغانستان در کنار سوریه دومین جمعیت پناهندگان را در جهان دارا است و در دو سال اخیر نیز ده‌ها هزار نفر از کشور فرار کرده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا