آخرین اخبارافغانستان

شورای مقاومت ملی برای نجات: هتک حرمت قرَآن سبب رشد افراطگرایی در میان پیروان ادیان می‌شود

خبرگزاری دید: شورای مقاومت ملی برای نجات افغانستان در واکنش به هتک حرمت قرآن در سویدن، ضمن محکوم کردن آن، تاکید کرده که چنین اقدامات شنیع سبب رشد افراطگرایی در میان پیروان ادیان می‌گردد.

شورای مقاومت ملی برای نجات افغانستان با نشر بیانیه‌ای، نسبت به هتک حرمت قرآن در سویدن واکنش نشان داد.

این شورای در اعلامیه‌اش نوشته: هتک حرمت و آتش زدن قرآن کریم در کشور سویدن، مايه تأسف و تأثر شورای مقاومت ملی برای نجات افغانستان گردیده است. این شورا ضمن محکوم نمودن هتک حرمت به قرآن کریم آخرین کتاب‌ مقدس آسمانی، چنین اعمال را تجاوز به ارزش‌ها واعتقادات حدود دو ملیارد مسلمان دانسته و ادامه چنین اعمال شنیع را عامل دوری پیروان ادیان در جوامع انسانی و فربه شدن رویکردهای افراط گرایانه می‌داند.

این شورا ادامه داده که « روشن است که از نظر این شورا هر نوع افراط گری که شامل هتک حرمت به مقدسات، تحمیل نظرات‌ خود بر دیگران، تحریف واقعیت‌ها، عدم قبول دیدگاه‌های مختلف، نادیده گرفتن حقوق و نیاز های اولیه دیگران و ایجاد فضای سوء تفاهم و تعارض است، مردود پنداشته شده و رویکردهای این چنینی را برای جوامع انسانی خطر زا و فاجعه بار دانسته و تاکید می‌داریم که نباید از آزادی بیان و عقیده استفاده‌های ابزاری صورت بگیرد و به مقدسات دیگران اهانت روا داشته شود.

شورای مقاومت ملی برای نجات افغانستان از سازمان‌ ملل متحد و دولت سویدن می‌خواهد تا در این زمینه اقدام‌ جدی و عملی نموده و پروندهٔ عامل این عمل شنیع را با در نظر داشت قوانین جرایم بزرگ بررسی نمایند تا از تکرار چنین اعمال فتنه بار جلوگیری به عمل آید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا