آخرین اخباراسلایدشوافغانستان

صالح: حکمتیار از محاکمه اعضای داعش ممانعت می‌کند

امرالله صالح رییس پیشین امنیت ملی کشور در واکنش به حملات مرگبار روز پنجشنبه بر یک مرکز فرهنگی در کابل، گفته است که حکمتیار مانع محاکمه و مجازات اعضای داعش در افغانستان می‌شود.
به گزارش خبرگزاری دید، امرالله صالح مدعی شده است که گلبدین حکمتیار به دلیل داشتن روابط نزدیک با داعشی‌ها، مانع مجازات و محاکمه اعضای بازداشت شده داعش می‌شود.
آقای صالح در توییتی نوشت:« حکومت بیش از ۲۰ عضو گروه تروریستی داعش را دستگیر کرده است که در گذشته و یا اکنون با حکمتیار رابطه داشته‌اند.»
رییس پیشین امنیت ملی افزوده است: یچ یک از اعضای گروه تروریستی داعش محاکمه نشده‌اند تا وابستگی آن‌ها به رهبر حزب اسلامی مخفی نگه داشته شود و توافقنامه صلح حکومت و حکمتیار با مشکل رو به رو نشود.
وی همچنان حکمتیار را متهم کرده است که برای رهایی اعضای گروه تروریستی داعش از قید نیروهای امنیتی کشور «لابی و چانه‌زنی» می‌کند.
این اظهارات آقای صالح در حالی بیان می‌شود که روند آزادسازی زندانیان وابسته به حزب اسلامی حکمتیار ادامه دارد و قرار است ۹۰ عضو این حزب به زودی از زندان رها شود.

برخی از چهره‌های دیگر سیاسی نیز، روز گذشته در واکنش به حملات مرگبار بر یک مرکز فرهنگی در کابل، برخی حلقات را در حکومت به رهبری حملات این چنینی متهم کردند.
پنجشنبه هفته گذشته، سه مهاجم انتحاری دفتر آژانس خبررسانی خبرگزاری صدای افغان و مرکز فرهنگی تبیان را در کابل هدف قرار داد که در نتیجه ۵۲ نفر کشته و بیش از ۸۴نفر دیگر زخم برداشتن.
مسئولیت آن حملات را گروه تروریستی داعش به دوش گرفت.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا