آخرین اخباراسلایدشوافغانستانخبر های مهمسیاست

حمدالله محب:

طالبان باید درباره روابط پنهانی شان با پاکستان وضاحت دهند/ رهایی زندانیان در ۸ روز ممکن نیست

حمدالله محب مشاور شورای امنیت ملی در مورد رابطه پنهانی گروه طالبان با پاکستان می‌گوید که این گروه باید ازمعامله پنهانی شان با پاکستان به مردم افغانستان وضاحت دهند.

حمدالله محب مشاور شورای امنیت ملی در مورد رابطه پنهانی گروه طالبان با پاکستان می‌گوید که این گروه باید ازمعامله پنهانی شان با پاکستان به مردم افغانستان وضاحت دهند.
به گزارش خبرگزاری دید، حمدالله محب مشاور شورای امنیت ملی که در مناظره‌ای در پیوند به روند صلح، توافقنامه صلح میان امریکا و طالبان، احتمال آغاز مذاکرات میان افغانی و خواست طالبان برای آزادی ۵ هزار زندانی این گروه صحبت می‌کرد، از آنان خواست که نوعیت رابطه شان را با پاکستان توضیح دهند.
محب گفت: ما از طالبان می‌خواهیم که درباره معامله پنهانی با پاکستان به دولت ومردم افغانستان وضاحت دهند.
مشاور امنیت ملی کشور با اشاره به آزادی ۵ هزار زندانی طالب گفت: تا هشت روز دیگر آزادی زندانیان طالب امکان پذیر نیست.
به باور مشارو امنیت ملی، در حال حاضر در کشور حکومت اسلامی حاکم است و نیازی به امارت اسلامی طالبان نیست. او افزود که تاسیس حکومت اسلامی از سوی طالبان بهانه‌ای برای ادامه جنگ است.
حمدالله محب در بخشی از سخنانش در این مناظره، به موضع گروه طالبان در قبال دولت افغانستان پرداخته و گفت که مهم نیست که آنان دولت را به رسمیت می‌شناسند یا نی، مهم این است که آنان مشروعیت جنگ شان را از دست داده‌اند.
آقای محب افزود: ناتو وایالات متحده امریکا به کمک و همکاری شان درافغانستان ادامه خواهند داد و جای نگرانی نیست. مردم از پروسه صلح میان افغانستان و طالبان آگاه خواهند شد و باید صبور باشند.
به باور محب، طالبان برای قدرت می‌جنگد نه برای مردم. باداران گروهای هراس‌افکن از صلح افغانستان هراس دارند و نمی‌خواهند در افغنستان صلح به وجود آید.
حمدالله محب ازطالبان خواست که کشتار افغان‌ها را متوقف سازند وباید به تعهد شان پابند باشند.
محب در این مناظره به پاکستان تاخت و گفت که گروه طالبان شدیداً از جانب پاکستان حمایت می‌شوند و آنچه را که طالبان می‌خواهند انجام شود، از سوی نخست‌وزیر پاکستان اعلام می‌شود.
با این همه، طالبان هشدار داده‌اند که تا زندانیان آنان رها نشوند، حاضر به گفت‌وگوهای میان افغانی نخواهند شد و همچنان یکی از سخنگویان این گروه از آغاز حملات بالای اهداف داخلی خبر داده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا