آخرین اخبارافغانستانامنیت و حوادثسیاست

طالبان سخنان صالح را مبنی بر ارتباط طراح حمله بر دانشگاه کابل با این گروه، «تبلیغات» خواند

طالبان ادعای معاون اول ریاست‌ جمهوری در مورد بازداشت طراح اصلی حمله به دانشگاه کابل و ارتباط وی با شبکه حقانی را رد کردند.
به گزارش خبرگزاری دید، ذبیح‌الله مجاهد سخنگوی گروه طالبان اظهارات امرالله صالح مبنی بر طرح‌ریزی حمله به دانشگاه کابل را «تبلیغات» عنوان کرده و گفته است که وی تلاش می‌کند مردم را فریب داده و توجه را از «جنایت مشترک خود و داعش» دور نگهدارد.

صبح امروز شنبه(۲۴ عقرب) امرالله صالح معاون اول ریاست‌جمهوری افغانستان اعلام کرد که نیروهای امنیتی، هسته‌ طراح حمله بر دانشگاه کابل را بازداشت کرده‌اند.
او در فیسبوکش نگاشته است: «همان‌طور که گفته بودیم داعش اسم است. این‌هایی که این کار را کرده اند چند هویتی هستند، حزب التحریر، طالب، داعش و همه. یعنی هر زمانی‌که نیاز بود از یک عنوان و لقب خاص کار گرفته‌اند».
به گفته آقای صالح، طراح اصلی حمله به دانشگاه کابل، عادل فرزند محمد عارف نام دارد که دانشکده‌ شرعیات را تا صنف سوم خوانده و بعداً توسط ثناءالله، عضو سابقه‌دار شبکه حقانی جذب شده است.
او اضافه کرده است: «طراح اصلی حمله، می‌گوید که به او گفته شد که کاری شود تا دولت زیر فشار قرار بگیرد، بدنام شود و در ذهن مردم ضعیف و ناکارا جلوه کند. گفته شد که این کارها با انجام عملیات بر اهداف نظامی امکان‌پذیر نیست».
به گفته معاون اول ریاست‌ جمهوری،عادل در اصل از ولایت پنجشیر است و خانواده‌اش در پلچرخی زندگی می‌کند.
بنابر معلومات آقای صالح، «عادل نام، می‌گوید که سلاح را از شبکه‌ حقانی از ولایت خوست به دست آورد و هدایت برای‌شان توسط ثناءالله داده می‌شد».
در حمله‌ تروریستی دوازدهم عقرب به دانشگاه کابل، ۲۲ نفر جان باختند و ۲۷ نفر دیگر زخمی شدند. بیش‌تر قربانیان این حمله، دانشجویان بودند. گروه داعش، مسئولیت این حمله را به عهده گرفت؛ اما حکومت گروه طالبان را عامل آن دانسته است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا