آخرین اخباراجتماعاسلایدشوافغانستان

شورای علمای افغانستان:

طالبان یک گروه تروریستی بوده و جنگ آن‌ها نامشروع است

 

شورای علمای افغانستان در پیوند به اظهارات اخیر مولانا فضل الرحمن، رهبر جمعیت علمای پاکستان، واکنش تند نشان داده و اظهارات آن را فرمایشات استخباراتی و سیاسی عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری دید، مولوی محمد قاسم حلیمی، سخنگوی شورای علمای افغانستان در نشست خبری اعلام کرد که موضع‌گیری رهبر جمعیت علمای پاکستان از حیثیت دینی برخوردار نیست.

وی تاکید کرد که جنگ گروه طالبان در برابر حکومت افغانستان مشروعیت نداشته و این گروه همواره در قتل و کشتار مردم افغانستان دست داشته‌اند، از همین رو، گروه طالبان یک گروه تروریستی بیش نیست.

این مقام شورای علمای افغانستان تاکید کرد، هر آن‌کسی که در کشتن مردم افغانستان دست بلند کنند، گروه تروریستی شمرده می‌شود.

شورای علمای افغانستان همچنان در مورد اظهارات اخیر یک مولوی در تخار واکنش نشان داد و گفت که شورای علما، این عالم دین را در ولایت تخار به رسمیت نمی‌شناسد و اظهارات او ممکن است به نمایندگی از خانم‌اش باشد.

این در حالی است که مولوی مبشر، یکی از خطبای مسجد در ولایت تخار گفته است که بانوان ناقص‌العقل‌ هستند، بانوان کج به دنیا می‌آیند و کج از دنیا می‌روند که این گفته‌های مولوی در تخار باعث واکنش‌های تند در صفحات اجتماعی شده‌است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا