آخرین اخبارجهانسیاست

پیام ترکیه به مناست عاشورا: محرم تقویت وحدت و برادری است

خبرگزاری دید: رییس جمهور ترکیه و رییس سازمان امور دینی این کشور در پیامی به مناسبت عاشورا، محرم را ماه تقویت وحدت و برداری مسلمانان خواند.

علی ارباش رییس سازمان امور دینی ترکیه با انتشار پیامی به مناسبت ۱۰ محرم، روز عاشورا ابراز امیدواری کرده است که این روز در تقویت وحدت و برادری مسلمانان موثر باشد.

ارباش در این پیام نوشته است: ۱ هزار و ۳۸۴ سال پیش در چنین روزی حضرت حسین و بیش از ۷۰ نفر از همراهان او با شکنجه‌های مختلف در کربلا شهید شدند. فاجعه کربلا به ‌عنوان یکی از الیم‌ترین حوادث در تاریخ اسلام، درد و عزای مشترک امت محمد (ص) فارغ از فرقه آن‌ها در سراسر جهان است.

رییس سازمان امور دینی ترکیه تاکید کرده است: حادثه کربلا به ما که به همین قبله روی می‌آوریم، ارزش روابط برادرانه و اهمیت حفظ اتحاد و همبستگی خود را یادآوری می‌کند.

ارباش افزوده است: یاد تمام شهدای ما به ‌ویژه حضرت حسین و قربانیان کربلا که برای دین، ایمان، میهن و ارزش‌های مقدس جان خود را فدا کردند، گرامی می‌دارم.

در همین حال، رجب طیب اردوغان رییس‌ جمهور ترکیه با انتشار پیامی در صفحه توییتر خود، روز عاشورا و شهادت حضرت امام حسین را تسلیت گفت.

رییس‌ جمهور ترکیه در پیام خود ابراز امیدواری کرده که ماه محرم و روز عاشورا مایه خیر و برکت برای مردم ترکیه و تمامی مسلمانان جهان باشد.

در این پیام آمده است: سرورمان حضرت حسین، نوه پیامبر و سالار شهیدان و تمامی شهدای کربلا را در سالگرد شهادت‌شان با احترام یاد و طلب رحمت می‌کنم.

گفتنی است که دهه محرم و روز عاشورا در افغانستان زیر حاکمیت طا-لبان با محدودیت‌های شدید گرامی داشته شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا