آخرین اخباراسلایدشوافغانستانحقوق بشرحکومتخبر های مهمعدلی قضایی

فراخوان طا-لبان / برای عبرت گرفتن؛ اعدام پدر و پسر را تماشا کنید

خبرگزاری دید: بر اساس اعلام اداره اطلاعات و فرهنگ ولایت غزنی دو عضو یک فامیل که پدر و پسر بودند روز گذشته(۲ حوت) در این ولایت در ملاعام اعدام شدند. دو فرد اعدام شده ۵ عضو یک خانواده را در ماه سنبله سال جاری در ولسوالی زنه‌خان غزنی به قتل رسانده بودند. در این اطلاعیه از مردم خواسته شده بود که -برای عبرت گرفتن- در محل اعدام حاضر شوند. 

اداره اطلاعات و فرهنگ حکومت سرپرست در اطلاعیه‌ای از ساکنان این شهر خواست بود که ساعت ۹ صبح روز گذشته (۲ حوت) برای تماشای صحنه اعدام دو نفر به میدان فوتبال -روستای علی لالا- در مرکز شهر بروند. در این اطلاعیه آمده است که دو نفری که قرار است اعدام شوند متهم به قتل‌اند و حکم –قصاص- آنان درمحکمه صادر شده است. ملا هبت‌الله آخندزاده، رهبر طا-لبان، نیز این حکم را تایید کرده است.

در اطلاعیه اداره اطلاعات و فرهنگ حکومت سرپرست در غزنی تاکید شده بود که هیچ‌کس حق ندارد گوشی همراه، دوربین، و دیگر وسایل الکترونیکی برای گرفتن فیلم و عکس یا ضبط صدا با خود داشته باشند.

ایندیپندنت فارسی گفته است: این دو فرد اعدام شده پدر و پسری‌ بودند که در ماه سنبله سال جاری به‌اتهام قتل پنج عضو یک خانواده در ولسوالی زنه‌خان غزنی بازداشت شده‌اند. قربانیان این قتل یک زن و چهار کودک بودند که قاتلان جسد آن‌ها را در چاه انداخته بودند. اما اجساد این پنج نفر چند روز بعد کشف شد. در آن زمان، حافظ عمر غزنوی، سخنگوی والی طا-لبان در غزنی، اعلام کرد که یازده نفر به‌اتهام قتل این افراد بازداشت شده‌اند.

این در حالی است که؛ اجرای دو حکم اعدام در ملأعام در فراه و لغمان نگرانی‌های گسترده سازمان‌های حقوق بشری از جمله سازمان ملل متحد را به دنبال داشت. اما ده‌ها تن از اعضای طا-لبان شامگاه چهارشنبه(۲ حوت) از فراخوان اداره اطلاعات و فرهنگ این گروه در غزنی و تصمیم به اجرای علنی حکم اعدام افراد متهم به قتل استقبال کردند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا