آخرین اخبارافغانستانسیاست

طا-لبان گزارش شورای امنیت سازمان ملل متحد را «دور از واقعیت» خواندند

خبرگزاری دید: حکومت سرپرست در افغانستان در واکنش به گزارش اخیر شورای امنیت سازمان ملل متحد در مورد وضعیت افغانستان گفت که این گزارش یکجانبه، غیرمتوازن و دور از واقعیت است.

ذبیح‌الله مجاهد امروز یکشنبه (٢١ جوزا) در بیانیه‌ای اعلان کرد که ١٤ امین گزارش تیم تحلیل و نظارت کمیته تعزیرات شورای امنیت سازمان ملل متحد که در مورد وضعیت افغانستان، اعضای امارت اسلامی افغانستان و تاثیر آن بالای صلح و امنیت بین‌المللی به نشر رسیده، گزارش یکجانبه، غیرمتوازن و دور از واقعیت است.

مجاهد تداوم تعزیرات شورای امنیت سازمان ملل متحد و گزارش‌های آن را مملو از تعصب و در مغایرت با اصول استقلال و عدم مداخله دانسته و خواسته که به آن نقطه پایان گذاشته شود.

در بیانیه آمده است: امارت اسلامی افغانستان اتهامات منعکس شده بی اساس در این گزارش را که گویا در میان بزرگان امارت اسلامی اختلاف وجود دارد، افغانستان مکان امن به تروریستان مبدل شده، قاچاق مواد مخدر از سوی مقامات امارت اسلامی صورت می‌گیرد، انحصار صلاحیت ها و عدم حضور تمام اقوام در حکومت و سایر موارد را بی بنیاد و آنرا نمایانگر دشمنی آشکار با ملت و نظام مستقل افغانستان و تکرار بی‌فایده بیست سال تبلیغات بی‌اساس و مغرضانه می‌داند.

وی موجودیت اختلاف میان بزرگان «امارت اسلامی» را شایعه دانست.

ذبیح‌الله مجاهد در ادامه به پابندی «تعهدات امارت اسلامی» تاکید کرده و اطمینان داده است که هیچ‌گونه خطری از افغانستان متوجه کشورهای همسایه، منطقه و جهان نیست.

بیانیه افزوده است: کشت، تولید و قاچاق مواد مخدر کاهش چشمگیر یافته است.

این در حالی است که شورای امنیت سازمان ملل روز گذشته در گزارشی اعلان کرد که طا-لبان به سیاست‌های دهه ٩٠ بازگشت کرده, ٢٠ گروه تروریستی در افغانستان فعال است, تولید و قاچاق مواد مخدر افزایش یافته و اختلافات میان رهبران آن‌ها شدت یافته است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا