آخرین اخبارافغانستانامنیت و حوادث

‏آمار تلفات انفجار در مرکز آموزشی کاج؛

طا-لبان: ۱۹ تن کشته شده و ۲۷ تن زخم برداشته/ مردم: تلفات خیلی بلندتر از آمار طا-لبان است

خبرگزاری دید: در پی حمله تروریستی صبح امروز بر مرکز آموزشی کاج در غرب کابل، ده‌ها دانش‌آموز کشته شده و ده‌ها تن دیگر زخم برداشت. طا-لبان آمار تلفات را ۱۹ کشته و ۲۷ زخمی اعلام کردند.

حمله خونین تروریستی بر مرکز آموزشی کاج در دشت برجی کابل، صبح امروز جمعه(۸میزان) دختران و پسران دانش‌آموز را که برای شرکت در کانکور آزمایشی گرد آمده بودند، هدف قرار داد.

طبق گفته‌های باشندگان محل، انفجار زمانی رخ داده که دانش‌آموزان برای امتحان کانکور آزمایشی در محوطه این مرکز آموزشی جمع شده بودند.

طا-لبان با ارائه آماری گفته‌اند که در این انفجار ۱۹ دانش‌آموز کشته شده و ۲۷ تن دیگر زخم برداشته است.

‏خالد زدران سخنگوی فرماندهی امنیه طا-لبان در کابل می‌گوید که بر بنیاد یافته‌های ابتدایی دست‌کم ۱۹ تن در حمله‌ امروز در مرکز آموزشی کاج جان باخته‌ و ۲۷ تن دیگر زخم برداشته‌اند.

اما منابع مردمی می‌گویند که آمار تلفات به مراتب بیشتر از این است که طا-لبان می‌گویند.

یک منبع مردمی گفته است که تنها ۳۰ کشته از اثر این انفجار به شفاخانه محمد علی جناح انتقال یافته است.

چندین منبع مردمی گفته‌اند که تنها در شفاخانه محمدعلی جناح حدود ۳۰ کشته و تعدادی هم زخمی منتقل شده‌اند. افزون بر این، ده‌ها دانش‌آموز دیگر از محل رویداد به شفاخانه‌های صدبستر دشت برچی، شفاخانه وطن، شفاخانه صحت وطن، شفاخانه امیری و… منتقل شده‌اند.

با این حال، شماری از مردم شاکی هستند که طا-لبان به بستگان زخمیان و قربانیان این حمله خونین تروریستی اجازه نمی‌دهند که وارد شفاخانه‌ها شوند.

این حمله خونین با واکنش‌های گسترده داخلی و خارجی مواجه شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا