آخرین اخباراسلایدشوافغانستان

با حضورداشت رییس‌جمهور غنی

طرح «استراتیژی ملی مبارزه با فساد اداری» بررسی شد


رییس‌جمهور غنی در نشستی در کابل پیرامون بررسی طرح استراتیژی ملی افغانستان در راستای مبارزه با فساد ادری، هدف اصلی این استراتیژی را تامین حاکمیت قانون در کشور خواند.
به نقل از ارگ ریاست جمهوری، به گفته آقای غنی طی دو هفته، یک کمیته زیر نظر سرور دانش، هم در ویرایش و بازنویسی متن و هم در شریک ساختن دیدگاه‌ها و نظریات، کار کرده و آن را نهایی خواهد ساخت.
رییس‌جمهور همچنان افزود: ما به مردم افغانستان و همکاران بین المللی در راستای مبارزه با فساد اداری تعهد سپرده‌ایم که ضرورت به تحرک عملی دارد.
از سوی هم سرور دانش، معاون دوم رییس‌جمهور که در این نشست حضور داشت، می‌گوید که در این استراتیژی پنج اولویت بسیار مهم و حایز اهمیت، در نظر گرفته شده است که شامل رهبری سالم، اراده جدی در رهبری دولت به شمول شفافیت در پالیسی‌ها، اصلاحات در سکتور امنیتی، شفافیت در استخدام‌ها از طریق کمیسیون مستقل اصلاحات اداری و خدمات ملکی، تعقیب عدلی مجرمین در بخش فساد اداری و مدیریت درست مالی، می‌باشد.
این در حالی‌ست که در ترکیب کمیته مذکور، نمایندگان وزارت‌خانه‌‌های امور داخله و مالیه، کمیسیون مستقل اصلاحات اداری و خدمات ملکی و نهادهای عدلی و قضایی کشور شامل‌اند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا