آخرین اخبارافغانستانپاکستانزنانسیاست

«طرح مرکز حمایت از خبرنگاران افغانستان» برای پشتیبانی از خبرنگاران در تبعید راه‌اندازی شد

خبرگزاری دید: شبکه آزادی نهاد همکار گزارش‌گران بدون مرز (RSF) در پاکستان، طرح «مرکز حمایت از خبرنگاران افغانستان» را برای حمایت از خبرنگاران افغانستانی در تبعید در این کشور راه‌اندازی کرده است.

سازمان گزارش‌گران بدون مرز در بیانیه‌ای اعلام کرده که شبکه آزادی پروژه «مرکز حمایت از خبرنگاران افغانستان» را با هدف حمایت از روزنامه‌نگاران افغانستانی که پس از به قدرت رسیدن طا-لبان در افغانستان مجبور به فرار به پاکستان شدند، آغاز کرده است.

این خبرنگاران مجبور شده‌اند حرفه خبرنگاری خود را کنار بگذارند و اکنون با زندگی دشوار در پاکستان روبرو هستند.

اقبال ختک مدیر اجرایی شبکه آزادی، نماینده RSF در پاکستان با حمایت مالی اتحادیه اروپا به تاریخ ٦ دسمبر در اسلام‌آباد، طرح آزمایشی را با عنوان «مرکز حمایت از خبرنگاران افغانستان» آغاز کرد که نزدیک به ۱۰۰ خبرنگار در تبعید از آن بهره‌مند خواهند شد.

این برنامه شامل لابی کردن سیاست‌ها و تصمیم‌گیرندگان پاکستان برای تضمین امنیت روزنامه‌نگاران در تبعید و توانمندسازی آن‌ها برای کار در کشور میزبان، کارگاه‌های ظرفیت‌سازی برای رسانه‌ها و همکاران پاکستانی و کمک‌های قانونی می‌شود.

فرشته عزیزی روزنامه‌نگار سابق تلویزیون دولتی افغانستان RTA گفته است: ما در فضایی پر از تنش و اضطراب زندگی می‌کنیم. ما به کمک نیاز داریم تا بدون این اضطراب زندگی کنیم زیرا تأثیر بسیار منفی بر سلامت تک تک ما دارد.

او و همکارانش مشکلات اداری و مالی خود را شریک کرده‌اند.

کارشناسان رسانه‌ای همچنین از روند کند ثبت نام در آژانس پناهندگان سازمان ملل (UNHCR) صحبت کرده‌اند.

گفته می‌شود که در حال حاضر حدود ۲۰۰ خبرنگار افغانستانی در پاکستان پناهنده هستند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا