آخرین اخبارافغانستانروند صلحسیاستصلح

عطامحمد نور: اجماع ملی در هر شرایط نیاز جدی است

رهبر جمعیت اسلامی در گفت‌وگو با استفانو پونتکوروو سفیر ملکی ناتو در افغانستان، گفت که «اجماع و بسیج ملی در هر شرایط نیاز جدی است، هم در رفتن به میز مذاکره و یا در صورت به بن‌بست رفتن روند صلح».


به گزارش خبرگزاری دید، عطامحمد نور رهبر جمعیت اسلامی امروز سه‌شنبه(۱۴ثور) در گفت‌وگوی ویدئویی با سفیر ملکی ناتو، بر اجماع و بسیج ملی در روند صلح تاکید کرده است.
آقای نور گفته: حکومت باید به این امر ملتفت شود که اجماع و بسیج ملی در هر شرایط نیاز جدی است، هم در رفتن به میز مذاکره و یا در صورت به بُن‌بست رفتن روند صلح.


بر اساس خبرنامه صفحه رسمی رهبر جمعیت اسلامی، «در این صحبت در رابطه به اوضاع جاری، ضرورت اجماع و تاکید بر تسریع روند صلح و هم‌چنین نیاز مردم به صلح بحث صورت گرفت».
در همین حال، سفیر ملکی ناتو از ادامه حمایت جامعه جهانی از نیروهای دفاعی و امنیتی و مردم افغانستان اطمینان داده، گفت که یک سلسله اقدامات تازه برای تسریع روند صلح روی دست گرفته خواهد شد.
گفتنی است که روند صلح ماه‌ها است به بُن‌بست خورده و تیم مذاکره کننده دولت و طالبان در دوحه بدون هیچ پیشرفتی به سر می‌برند. همچنان گروه طالبان تاکنون از شرکت در نشست آتی استانبول خودداری کرده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا