آخرین اخبارافغانستانخبر های مهمسیاست

عطامحمد نور: شجاعت مک‌کال در رویارویی با واقعیت‌های تلخ افغانستان نیازمند تلاش مشترک برای تغییر وضعیت است

خبرگزاری دید: در پی اظهارات اخیر مایکل مک‌کال رییس کمیته روابط خارجی کانگرس امریکا در مورد افغانستان، عطا محمد نور رهبر جمعیت اسلامی افغانستان شجاعت وی را تحسین کرده و گفته جامعه جهانی باید قبل از این‌ که خیلی دیر شود، اقدام کند.

عطا محمد نور در صفحه اکس خود نگاشته است که اظهارات مایکل مک‌کال رییس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان امریکا را به خاطر تعهد تزلزل ناپذیرش برای رسیدگی به مسایل حیاتی پیرامون افغانستان تحسین می‌کند.

عطامحمد نور: اظهارات اخیر او در متهم کردن طا-لبان به حمایت از تروریزم و هویدا کردن شرایط رو به وخامت در منطقه، بر تعهدش به اطلاع رسانی افکار عمومی در مورد نگرانی‌های فوری جهانی تأکید دارد.

وی خاطرنشان کرده است: شجاعت مک‌کال در رویارویی با واقعیت‌های تلخ وضعیت افغانستان نیازمند تلاش‌های مشترک برای تغییر وضعیت و یک افغانستان بهتر، باثبات و امن است.

به گفته رهبر حزب جمعیت اسلامی، سیاست‌های سرکوب‌گرانه طا-لبان در افغانستان منجر به وضعیت وخیم حقوق بشر، به ویژه برای زنان و مدافعان آزادی بیان شده است. زنان به طور سیستماتیک از حقوق اولیه خود محروم می‌شوند و با محدودیت‌های شدید در زمینه تحصیل، اشتغال و آزادی‌های شخصی مواجه هستند.

او با اشاره به وضعیت کنونی کشور بیان داشته است: آزادی بیان خفه شده و روزنامه‌نگاران، فعالان و مخالفان در ترس دایمی از توقیف‌های خودسرانه و آزار و اذیت زندگی می‌کنند.

عطا محمد نور با اشاره به انفجارهای خونین اخیر در کشور، افزوده است: رویدادهای روزانه انفجارها بر ناتوانی طا-لبان در حفظ کنترول تاکید دارد و یک محیط ناپایدار و ناامن را آشکار می‌سازد.

وی می‌افزاید که ترکیبی از سیاست‌های سخت‌گیرانه و ناتوانی در مهار خشونت، نگرانی‌های جدی را در مورد چشم‌انداز ثبات و پیشرفت واقعی در افغانستان تحت حاکمیت طا-لبان به وجود آورده است.

رهبر حزب جمعیت اسلامی خاطرنشان کرده است: بنابراین، جامعه بین‌المللی باید قبل از این که خیلی دیر شود، اقدام فوری انجام دهد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا