آخرین اخبارافغانستانخبر های مهمسیاست

‏عطا محمد نور: دشمنی با ارزش‌ها، خطوط فاصل را فراخ‌تر می‌کند!

خبرگزاری دید: عطا محمد نور رهبر جمعیت اسلامی در واکنش به تخریب کتیبه مولانا در مزارشریف، آن را «تلاش برنامه‌ریزی شده» در جهت آسیب زدن به «زبان و هویت فارسی» از سوی طا-لبان خوانده است.

آقای نور روز چهارشنبه(۱ قوس) در شبکه ایکس، با نشر پستی گفته که چنین اقداماتی دشمنی با «ارزش‌ها، هویت و تمدن بزرگ ما» است.

آقای نور: «‏ ‏در ادامهٔ تلاش‌های برنامه ریزی شده در جهت آسیب زدن به زبان و هویت فارسی، اینک تصویر خداوندگار بلخ، پیامبر عشق، سالار عرفان و سروش آزادی، مولانا جلال‌الدین محمد بلخی را از شمال شهر مزار شریف برداشته اند».

آقای نور در ادامه نوشته: ‏«طالبان تصور می‌کند که با این رویکردهای بی‌خردانه شان می‌توانند، به فرهنگ، هویت و تاریخ شکوهمند ما صدمه بزنند، اما کور خوانده اند و باید بدانند که تمدن بزرگ فارسی، چنان ریشه‌ی محکم و استوار دارد که پایایی آن تضمین شده است. برعکس این اقدامات طالبان به مردم آگاهی و روحیه‌ی بیشتر ایستادگی می‌دهد تا گلیم تفکر طالبانی را برای همیش برچینند».

عطا محمد نور پیش از این نیز در مورد آنچه اجازه ندادن به فارغان دانشکده ادبیات فارسی دانشگاه بلخ برای تجلیل از فراغت شان خوانده شده، واکنش داشته است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا