آخرین اخبارجهانحقوق بشرخبر های مهمسیاست

عفو بین‌الملل: تهاجم اسراییل به رفح باید به عنوان جنایت جنگی بررسی شود

خبرگزاری دید: سازمان عفو بین‌الملل از شواهد جدید حملات غیرقانونی اسراییل در غزه و رفح خبر داد که باعث تلفات گسترده افراد ملکی و خطر واقعی نسل‌کشی است.

عفو بین‌الملل روز گذشته در گزارشی اعلام کرد که در چهار حمله غیرقانونی رژیم اسراییل در رفح، دست کم ٩٥ غیرنظامی – تقریبا نیمی از آن‌ها کودک – جان باختند.

در گزارش آمده است: این حملات در ولایت جنوبی صورت گرفت که قرار بود «ایمن» باشد

عفو بین‌الملل افزود که هر چهار حمله احتمالاً حملات مستقیم به غیرنظامیان و اشیاء غیرنظامی است و باید به عنوان جنایات جنگی بررسی شود.

بیانیه افزوده است: شواهد تازه از حملات غیرقانونی مرگبار در نوار غزه اشغالی که توسط سازمان عفو بین‌الملل گردآوری شده است، نشان می‌دهد که چگونه نیروهای اسراییلی به نقض قوانین بین‌المللی بشردوستانه ادامه می‌دهند و کل خانواده‌ها را با مصئونیت کامل از بین می‌برند.

این سازمان تحقیقاتی را در مورد چهار حمله رژیم اسراییل انجام داده است، سه حمله در دسمبر ٢٠٢٣، پس از پایان وقفه بشردوستانه و یکی در جنوری ٢٠٢٤ که منجر به کشته شدن حداقل ٩٥ غیرنظامی از جمله ٤٢ کودک در رفح شد.

رفح «امن‌ترین» منطقه در نوار بود.

در هر چهار حمله، سازمان عفو بین‌الملل هیچ نشانه‌ای پیدا نکرده که نشان دهد ساختمان‌های مسکونی مورد هدف می‌تواند اهداف نظامی مشروع در نظر گرفته شود یا افراد حاضر در ساختمان‌ها اهداف نظامی باشند.

این سازمان می‌گوید که این اقدامات حملات مستقیم به غیرنظامیان و اشیاء غیرنظامی بوده و بنابراین باید به عنوان جنایات جنگی تحقیق شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا