آخرین اخباراسلایدشوافغانستانسیاست

غنی: قرارداد میان داکتر و دواخانه «مافیایی» است


رییس‌جمهور غنی در نشست گشایش شورای عالی طبی «پزشکی» در سخنرانی‎اش می‎گوید که در نظام بهداشت افغانستان، مشکلات بنیادی وجود دارد و نیاز است که بازنگری جدی صورت بگیرد.
به گزارش خبرگزاری دید، آقای غنی که در نشست گشایش شورای عالی طبی افغانستان سخن می‎زد، افزود که در حلقه ارایه خدمات بهداشتی که شامل داکتر و شفاخانه و دواخانه و دوا می‎شود، مشکلات زیاد وجود دارد و باید در برابر آن مبارزه صورت بگیرد.
آقای غنی با اشاره به بی‌کیفیت بودن دواهای عرضه‌شده در بازارهای افغانستان گفت که در کنار این مشکل مافیای قرارداد، میان داکتر و دواخانه‌ها باید از میان برود.
در همین حال، داکتر فیروزالدین فیروز، وزیر صحت عامه می‎گوید که نبود تناسب در عرضه و تقاضای کارمندان صحی باعث شده که خدمات بهداشتی به درستی عرضه نشود.
وی می‎گوید که در بعضی از شهرها داکتر بیشتر از حد نیاز وجود دارد، ولی در بعضی از ولایت‎های دوردست هیچ داکتر متخصص نیست.
وزیر صحت عامه یکی از مشکلات اساسی سکتور صحت را به کار گماشته‌شدن داکتران در نهادهای غیر از تخصص شان دانسته می‎افزاید که باید به این مشکل پایان داده شود.
گفتنی است که بی‎کیفیت بودن دواها‎، عدم ارایه خدمات صحی خوب، نبود یا کمبود کارمندان مسلکی صحی و فساد اداری از مشکلات اساسی در سکتور صحت به شمار می‎رود و به این دلیل سالانه صدها مریض برای درمان به کشورهای منطقه مراجعه می‎کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا