اسلایدشوجهان

فرمانده امریکایی خواستار اقدام نظامی امریکا علیه ایران شد

جنرال ژوزف وُتل، فرمانده نیروهای نظامی امریکا در خاورمیانه، از جمهوری اسلامی ایران به عنوان بزرگ‌ترین تهدید درازمدت علیه ثبات خاورمیانه یاد کرد.

به نقل از رسانه‌های خارجی، جنرال وُتل که این سخن را در مقابل نمایندگان کنگره امریکا ایراد می‌کرد، همچنین خواستار به کارگیری ابزار نظامی برای مقابله با ایران در یمن و منطقه خلیج فارس شد.

فرمانده نیروهای نظامی امریکا در خاورمیانه، سپس تاکید کرد که اقدامات تخریبی جمهوری اسلامی ایران و متحدانش در کانون مشکلات عمده منطقه نظیر تهدید دولت اسلامی در عراق و سوریه، افغانستان، یمن و صحرای سینا است و به همین دلیل، ایران بزرگ‌ترین تهدید درازمدت علیه ثبات این بخش از جهان به شمار می‌رود.

ژوزف وُتل در ادامه افزوده است که باید به هر وسیله‌ای از جمله از طریق نظامی مانع از به انجام‌رسیدن اهداف مخرب ایران در منطقه شد.

وی همچنان گفت: حوثی‌های یمن به کمک ایران موشک‌های دفاعی و رادار در آب‌های خلیج فارس مستقر کرده‌اند و مانع از رفت و آمد آزادانه کشتی‌ها در دریای سرخ و تنگه«باب المندب» می‌شوند.

در همین حال، در پاسخی تلویحی به سخنان جنرال وُتل، احمد دهقان، وزیر دفاع ایران، از امریکا خواست که نیروهای نظامی‌اش را از منطقه خارج کند.

وزیر دفاع ایران همچنین گفته است: امریکا نباید انتظار داشته باشد که جمهوری اسلامی ایران برایش در منطقه فرش قرمز پهن کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا