آخرین اخبارافغانستانسیاست

فضل‌الرحمان به ملاحسن آخوند: هدف ما محو سوء تفاهم میان دو طرف است

خبرگزاری دید: رییس جمعیت علمای اسلام پاکستان به ملا محمد حسن آخوند رییس الوزرا گفته که هدف سفر او به کابل برداشتن سوء تفام میان طا-لبان و پاکستان است.

بر اساس اعلامیه‌‌ای که دفتر رییس الوزرا منتشر کرده، مولانا فضل‌الرحمان در دومین روز سفر خود به افغانستان، قبل‌ازظهر امروز دوشنبه (۱۸ جدی) با ملا محمدحسن آخوند و شماری دیگر از اعضای کابینه‌ در قصر چهارچنار ارگ دیدار کرده است.

دفتر رییس الوزرا به نقل از مولانا فضل‌الرحمان نوشته است: «هدف از سفر ما به افغانستان این‌ است که میان دو کشور سوءتفاهمات را از میان برداریم و راه‌های همکاری را در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی، تجارتی و پیشرفت همدیگر جست‌وجو نماییم».

رهبر جمعیت‌ علمای اسلام پاکستان افزوده است: «ما پیام خیرخواهی را آورده‌ایم و آرزوی ما است که این سفر نتایج مثبت در قبال داشته باشد».

ملا محمدحسن آخوند در این دیدار ابراز امیدواری کرده است که سفر مولانا فضل‌الرحمان باعث تقویت «اخوت و روابط مثبت» میان طا-لبان و پاکستان شود.

او در این دیدار گفته است که در افغانستان «علما» در رأس قدرت قرار دارند و افزوده است: «ما هر مسئله را به شریعت راجع می‌کنیم، شریعت که قانون الهی است برای ما این اجازه را نمی‌دهد که برای کسی ضرر برسانیم».

ملا محمدحسن آخوند گفته است: «بنا امارت اسلامی افغانستان به‌شمول پاکستان به هیچ کشور همسایه اراد‌ه‌ ضرر رساندن و ایجاد مشکلات ندارد و نه به کسی اجازه می‌دهد که از خاک ما دیگران را تهدید نماید».

ملا حسن آخوند در این دیدار به اخراج مهاجران و پناه‌جویان افغانستان از پاکستان نیز اشاره کرده و گفته است که پاکستان باید از این «رویه‌ ظالمانه» دست بردارد.

او گفته است که این‌گونه برخوردها، مخالفت‌ها و بدبینی‌ها را افزایش می‌دهد.

دفتر رییس الوزرا به نقل از مولانا فضل‌الرحمان نوشته است که حزب جمعیت علمای اسلام صدای اعتراض خود را در رابطه به اخراج مهاجران افغانستان از پاکستان بلند کرده است.

مولانا فضل‌الرحمان گفته است که از نظر این حزب، این‌گونه برخورد با مهاجران «نادرست» است و باعث مشکلات میان دو کشور می‌شود.

سفر مولانا فضل‌الرحمان و هیئت همراهش به افغانستان به دعوت طا-لبان صورت گرفته است. وزارت خارجه‌ پاکستان این سفر را «شخصی» خوانده و در مورد آن اظهارنظر نکرده‌ است‌.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا