آخرین اخبارجهانسیاست

قطر به طا-لبان در تاشکند: به خواسته‌های جامعه جهانی رسیدگی کنید

خبرگزاری دید: هیئت دولت قطر به رهبری نماینده ویژه وزیر امور خارجه این کشور در امور مبارزه با تروریزم و میانجی‌گری در حل مناقشه در کنفرانس تاشکند بار دیگر از طا-لبان خواست به خواسته‌های جامعه جهانی رسیدگی کرده و گام‌های عملی در امر مبارزه با تروریزم بردارد.

قطر به طا-لبان در تاشکند: به خواسته‌های جامعه جهانی رسیدگی کنید

مطلق بن ماجد القحطانی در سخنرانی خود در این کنفرانس با توجه به نقش دولت قطر به عنوان یک طرف فعال در تلاش‌های منطقه‌ای و بین‌المللی، بر تداوم تلاش‌ها برای دستیابی به امنیت، ثبات، صلح و توسعه در افغانستان تاکید کرد.
نماینده ویژه وزیر امور خارجه قطر بر موضع قاطع کشور این کشور در حمایت از مردم افغانستان، تامین حقوق اولیه و حفظ تمامیت ارضی و امنیت آن‌ها به ویژه حق کار زنان و حق تحصیل دختران پافشاری کرد.
وی همچنین به اهمیت پرهیز از رقابت یا درگیری بر سر افغانستان، اجتناب از اشتباهات گذشته، همکاری در افغانستان و یافتن راه‌های خلاقانه و عملی برای تعامل با حکومت موقت افغانستان، به گونه‌ای که به خواسته‌های مردم افغانستان رسیدگی شود، اشاره کرد.
در همین راستا، القحطانی بار دیگر از طا-لبان خواست برای رسیدگی به خواسته‌های جامعه جهانی و تعهدات خود بر اساس مقررات حقوق بین‌الملل اقدام کند.
وی با بیان اینکه تهدید داعش شاخه خراسان همچنان در افغانستان وجود دارد، از طا-لبان خواست به تعهدات خود به‌ ویژه بر اساس توافق‌نامه دوحه برای مبارزه با تروریزم پایبند باشد و اجازه استفاده افراد یا سازمان‌های تروریستی از خاک افغانستان را ندهد.
نماینده قطر بر اهمیت فعال‌سازی توافق‌نامه دوحه و دعوت از طرفین این توافق برای انجام رایزنی‌های بیشتر برای اجرای این توافق‌نامه پافشاری کرد.
وی افزود که قطر آماده تسهیل رایزنی‌ها و اهمیت تهیه نقشه‌راه مورد توافق طا-لبان و تطبیق آن در چارچوب زمانی مناسب برای رسیدگی به موضوعات سیاسی، اقتصادی، امنیتی و بشردوستانه است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا