آخرین اخباراسلایدشوافغانستانسیاست

رییس جمهور در مراسم روز سرباز:

قوای مسلح بیش از ۹۰ درصد عملیات‌های ضد تروریزم را انجام می‌دهند/ شما جهان را محافظت می‌کنید!

رییس جمهور اشرف غنی در مراسم گرامی‌داشت از روز سرباز می‌گوید که قوای مسلح کشور بیش از ۹۰ درصد عملیات‌های ضد تروریزم را انجام می‌دهد و جهان را در برابر تروریزم محافظت می‌کند.

رییس جمهور اشرف غنی در مراسم گرامی‌داشت از روز سرباز می‌گوید که قوای مسلح کشور بیش از ۹۰ درصد عملیات‌های ضد تروریزم را انجام می‌دهد و جهان را در برابر تروریزم محافظت می‌کند.
به گزارش خبرگزاری دید، محمد اشرف غنی رییس جمهور کشور امروز شنبه(۹حوت) در مراسم گرامی‌داشت از روز سرباز، می‌گوید که در صد و چهل سال گذشته قوای مسلح افغانستان به اندازه‌ای که اکنون پشتیبانی می‌شوند، حمایت نشده است.
رییس جمهور غنی تصریح کرد که قوای امنیتی و دفاعی افغانستان نه‌ تنها کشور خود را در برابر تروریم محافظت می‌کنند، بلکه جهان را نیز در برابر تروریزم و دهشت‌افکنی محافظت می‌نمایند.
آقای غنی افزود که سال در حال اتمام سال سختی بود؛ زیرا دشمنان کشور فکر می‌کردند که می‌توانند دولت را سقوط بدهند و از همین خاطر بالای هلمند و قندهار حمله کردند، ولی قوای مسلح برای شان نشان داد که سقوط دادن دولت ممکن نیست.
رییس جمهور گفت: امروز برای دولت و ملت افغانستان جای افتخار عظیم است که قوای قهرمان دفاعی و امنیتی ملی خود را تجلیل می‌کند. با قهرمانی شما افغانستان به پای خود ایستاد شده و با قوت ایستاد می‌شود.
آقای غنی تاکید کرد که تجهیز و تمویل قوای مسلح ملی اولویت نخست دولت افغانستان است.
رییس جمهور به جوان بودن قوای مسلح نیز اشاره کرده و گفت که امروز عمر افسران ارتش ملی، پولیس و امنیت ملی تا برید جنرال از ۴۰ سال به بالا نیست.
اشرف غنی گفت: من همه روزه با جامعه جهانی در تماس هستم. روزی نیست که یک رهبر در جهان از شهامت و قهرمانی شما صحبت نکند. شما تنها نگهبان افغانستان نیستید بلکه جهان را محافظت می‌کنید.
به باور رییس جمهور غنی، امروز افغانستان کشوری نیست که دیگران محافظتش کنند، امروز شما دیگر جهان را حفاظت می‌کنید.
او از آغاز کار ساخت خانه برای شهدای نیروهای مسلح نیز خبرداده و گفت که این کار در سال ۱۴۰۰ شروع می‌شود و تعداد آن به صدها نه بلکه به هزاران خانه خواهد رسید.
۹ حوت به عنوان روز سرباز در کشور همه ساله به گونه رسمی گرامی داشت می‌شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا